•  در این کتاب چند نمونه لالایی، ترانه و قصه ی منظوم در دسترس والدین قرار گرفته است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 26
  • در این کتاب نخست ویژگی های کودکان این گروه سنی و سپس گونه های ادبی مناسب از گنجینه ی ادبیات عامیانه در چهار گروه لالایی ها، ترانه های نوازشی، بازی- ترانه های حسی – حرکتی و قصه های منظوم معرفی شده است. که با ارائه ی ویژگی ها و کارکردهای هر گونه ادبی و نکته هایی درباره ی گزینش آن ها همراه است و پدر و مادر جوان را به انتخاب آگاهانه رهنمون می شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 26
  • این کتاب بر پایه ی این اندیشه شکل گرفته است که ادبیات گزینه ی برتر برای پرورش ذهنی و عاطفی و روانی کودک است و "بر آن است تا نقشی را که ادبیات کودکان می تواند در سه سال اول زندگی، از نوزادی تا سه سالگی داشته باشد به پدران و مادران جوان یادآور شود، بخشی از مسئولیت آن ها که اصل است و اغلب از دیده پنهان می ماند."

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 26
  • پدیدآورندگان کتاب خواندن این اثر را به خانواده هایی که مایل هستند دختران و پسران و جوانان اشان اهل مطالعه شوند پیشنهاد می کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 27
  • فعالیت‌های کتاب در 5 فصل آشنایی با حیوانات، گیاهان، زمین، فصل‌ها و آب دسته‌بندی شده‌اند. در مجموع 61 فعالیت در کتاب پیشنهاد و توصیه شده است والدین و مربیان با توجه به توانایی‌های کودک خود شیوه اجرای آن‌ها با توجه به توانایی کودکان تغییر دهند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • نویسندگان کتاب معتقدند کودک هر چه اطراف خود را بهتر بشناسد، به همان اندازه بهتر می‌تواند زندگی کند، بهتر می‌تواند از امکانات محیط استفاده کند، بهتر می‌تواند امکانات را برای زندگی تغییر دهد و بهتر می‌تواند از امکانات طبیعی مراقبت کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • این کتاب مجموعه‌ای از ایده‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی برای والدین کودک و مربیان است تا به کمک آن‌ها بتوانند به ارتباط بیشتر کودک و طبیعت کمک کنند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • در بخش «حرف های آخر» به اهمیت محیط اطراف برای بررسی و شناخت کودک و تقویت توانایی او برای استفاده از امکانات محیطی، علاقه مند کردن او به طبیعت و نگه داری از آن و دوستی با جانوران اشاره شده است

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • در کتاب «همراه با طبیعت» سعی شده است اهمیت توجه به محیط اطراف، از راه فعالیت های مختلف به مربیان و کودکان آموزش داده شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • در این کتاب، پس از اشاره به اهمیت مهارت، برقراری ارتباط با دیگران و پرورش کنجکاوی و اعتماد به نفس در سال های اولیه زندگی کودک، به ارزش عشق و محبت و ارتباط های اجتماعی و عاطفی برای بهتر زیستن او تأکید شده است

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • در پایان کتاب نکاتی درباره ضرورت کمک گرفتن از دیگر افراد خانواده در مراقبت از کودک، اهمیت سلامت مادر و فرزند، و بارداری دوباره مادر، آمده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • در مقدمه کتاب اشاره شده است چون نوزادان از همان آغاز تولد می بینند و می شنوند، باید آنها را یاری کرد تا هر چه بیشتر و بهتر اطرافیان خود را بشناسند، با وسیله های محیط زندگی خود آشنا شوند و از حواس پنجگانه شان به بهترین شکل بهره بگیرند

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • این کتاب برای کار با کودکان 0-6 ماهه تهیه شده است. والدین و مربیان با استفاده از آن « خواهند توانست از راه فعالیت های گوناگون به رشد و تکامل کودکان کمک کنند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  •  نویسنده این کتاب بر این باور است که با بهره‌گیری از هوش عاطفی می‌توان کودک را بدون عادات منفی احساسی تربیت کرد، خلاقیت و هوش علمی‌ او را پرورش داد، برای او امکان فراهم کرد که شغلی مناسب با روحیات و توانایی‌هایش انتخاب کند، اختلافات خانوادگی را به شکل منطقی حل کرد و به آرامش درونی رسید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 31
  •  دراین کتاب یاد و نامی از افسانه‌های عامیانه و قصه‌های ایرانی نیست. در پایان کتاب بخشی به نام یادداشت ها و منابع، نمایه و کتاب شناسی در 3 قسمت آمده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 38
  • مترجم چاپ و نشر کتاب هایی را که به اهمیت قصه‌گویی و شیوه‌های آن می‌پردازند، ضروری دانسته و اشاره کرده است با اینکه کتاب "هنر قصه‌گویی خلاق" برای مخاطبان امریکایی نوشته شده، برای بهره‌گیری آموزگاران، مربیان، کتابداران و پدران و مادران ایرانی نیز کارساز است و بنا به توضیح او در این کتاب، محور بحث ها؛ قصه‌گویی خلاق است که امروزه در مراکز پیش دبستانی اجرا می شود و ظرفیت بهره‌گیری از آن در مراحل سنی دیگر، حتی بزرگسالان را نیز در لابه‌لای بحث درباره ی تفاوت قصه‌ها، بیان خلاق آن ها، راه ها و شیوه‌های قصه‌گویی آموخته می شود و کتاب را به اثر کاربردی تبدیل می کند. کتاب با طرح قصه‌های گوناگون و بحث درباره ی آن ها، به مجموعه ی قصه و نقد تحلیلی قصه‌ها نزدیک شده و کار مخاطبان را در اجرای قصه‌های تحلیل شده آسان تر کرده است

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 38
  • به باور مترجم، آموزش و پرورش ما نیز با گریز از سنت ها و پرهیز از نوآوری، از آنچه در گذشته به عنوان قصه‌گویی داشته‌ایم، بریده و به دستاوردهای دنیای امروز از قصه‌گویی نیز نرسیده است. 

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 38
  • در این کتاب 56 فعالیت جذاب برای گسترش آموزه ها پیشنهاد شده است که کمک می کند سفر به عنوان پدیده ای لذت بخش و ضروری در زندگی کودکان، در ذهن آن ها جایگیر می شود. 

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 24
  • حذف امتحان ورودی برای مدارس متوسطه، تدوین برنامه آموزش کلی درازمدت برای جمهوری کره، تاسیس موسسه کره ای برای توسعه آموزش، اعلام روز آزاد در مدرسه، نوآوری ها در سطح موسسات آموزشی، پروژه آموزش تسلط، پروژه افزایش اثر بخشی آموزشی و پروژه توسعه آموزش مطالب ارائه شده در این کتاب است.

     

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 24
  • در بخش اول به نوآوری در زمینه سیاست ملی آموزش در جمهوری کره می پردازد و در بخش دوم به نوآوری در سطح موسسات آموزشی. در این کتاب بیشتر به نوآوری های آموزشی در جمهوری کره از جهت فرآیند اشاعه آموزش و فرآیند تصمیم گیری پرداخته شده است تا به جنبه ی نوآورانه ی آموزش

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 24