• کتاب به بررسی نظریات مطرح در حوزه جامعه شناسی می پردازد که برای برنامه ریزان نیز کاربردی است. علیرغم آن که کتاب توسط انتشارات معتبری چون سمت منتشر گردیده است کتاب دارای متنی نسبتا نامفهوم در برخی از مطالب است که باید با خواندن چندباره درکی کلی از آن چه نویسنده به دنبال بیان آن بوده به دست آورد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 77
  • کتاب به بررسی اجمالی نظریات مهم برنامه ریزی می پردازد. منابع مورد استفاده آن نسبتا معتبر هستند و خوانش نویسنده از دیدگاه ها در این کتاب مطرح گردیده است. چینش مطالب از منظر سلسله مراتبی نسبتا مناسب است و برای علاقمندان به این حوزه می تواند مفید باشد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 33
  • کتاب شالوده مکان یابی و استقرار روستاهای جدید نیز از مطالعاتی که به همین منظور تهیه گردیده است تخلیص و منتشر گردیده است. کتاب حاوی تمامی نکات و عوامل تعیین کننده در مکان یابی برای استقرار روستاهای جدید است که جغرافیدانان و برنامه ریزان روستایی در مطالعات خود به آن نیازمندند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 4
  • کتاب ارزشیابی اجرای طرح هادی روستایی چکیده مطالعات گسترده بنیاد مسکن به سرپرستی استاد گرانقدر دکتر عباس سعیدی است که توسط بنیاد خلاصه سازی گردیده است. این کتاب به صورت خلاصه دلایل انجام طرح، نحوه اجرا و اثراتی که بر توسعه روستاها داشته است را بیان می کند. کتاب برای تمامی جغرافیدانان به ویژه گرایش برنامه ریزی روستایی جذاب و آموزنده است و خواندن آن را توصیه میکنم.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 10
  • این کتاب به صورت مختصر به عوامل شکل گیری روستاها و المان های موجود در روستا می پردازد. کتاب برای کسانی که هیچ از معماری روستایی و روستا نمی دانند جذاب است اما علیرغم اذعان نویسنده به نگارش کتاب برای دانشجویان معماری؛ مطلب جدیدی بر دانسته های کسانی که اطلاعات پایه از روستا و معماری آن دارند اضافه نمی کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • کتاب سیمای فرهنگ و طبیعت استان سمنان نخستین کتاب تخصصی در حوزه گردشگری با رویکرد طبیعت گردی در استان سمنان است. کتاب حاصل 12 سال طبیعت گردی و کوهنوردی نویسنده است. همچنین در بخش جاذبه های تاریخی نیز آقای عبدا... زاده از دانسته ها و تجربیاتشان در بازدید و معرفی آثار تاریخی سمنان بهره برده اند. کتاب در بخش طبیعت گردی و کوهپیمایی خود به معرفی مناطقی می پردازد که برای همه علاقمندان به این حوزه نوشته شده است که همزمان بدون درگیری فنی برای گردشگر آنان را در مسیرهای چالشی و جدید قرار می دهد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5