• کتاب «سلام بر ابراهیم» کتابی است که در قالب زندگینامه‌ای مختصر که در برگیرنده  69 خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر «ابراهیم هادی» است. این کتاب حاصل بیش از پنجاه مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان آن شهید است که تجربیات و خاطرات این افراد صفحات کتاب را تشکیل داده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 55
  • رهبری درباره این کتاب بیان کردند: جاذبه‌ی شخصیت شهید ابراهیم هادی، انسان را مثل مغناطیس به خودش جذب می‌کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 55
  • محمدعلی بیدآبادی مشهور به شاه‌آبادی (1292-1369ق/1254-1328ش)، از مجتهدان و عرفای بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجری قمری و از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم و تهران بود.


    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 30
  • رمان "رقص بسمل" در 10 فصل، به روایت زندگی یک رزمنده به نام "ابراهیم"، بر اساس اختلاف نسل‌های قبل و بعد از دفاع‌مقدس، در دهه‌های پس از آن پرداخته است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 186
  • کتاب روایت مبارزه ی نویسنده با افسردگی و اضطراب است. در واقع این کتاب چگونگی برخورد درست در مواجه با بحران های روحی و لذت بردن از زندگی را نشان می دهد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 252
  • غول درون مثل داستانهای "احساس خوب داشته باشید" و نوشته های کلیشه ای "ایمان داشته باشید" نیست.
    بلکه، با جملاتی عادی توضیح میدهد که شما چه چیزهایی را نیاز دارید بدانید تا از ضمیر ناخودآگاه قدرتمند و متعالی خود استفاده کنید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 33
  • اگر از معرفی در سریال های تلوزیونی بگذریم این کتاب یکی از کتاب های کارآفرینان و تاجران بزرگ دنیا است. این کتاب حاوی استراتژی هایی برای پیروزی است؛ پیروزی در هر جایی . پیروزی فقط مختص به جنگ های انسانی نیست. در هر عرصه ای از زندگی باید پیروز باشیم؛ زندگی , ورزش , درس , تجارت و … این کتاب اصول پیروزی را می آموزد. این کتاب چنان اصول حرفه ای و دقیقی در خود دارد که سخنگوی سازمان دفاع آمریکا در ایراد هایش درباره چگونگی دفاع از کشورشان از سان تزو و کتاب هنر جنگ نقل قول میکند. اولین آموزه از 13 آموزه ی سان تزو : اگر چیزی را میخواهید بدست آورید و آن چیز برای شما ارزش زیادی دارد؛ هرگز بر رویش ریسک نکنید. فقط زمانی حرکت کنید که مطمئن هستید پیروز میشوید , این یک استراتژی جنگی است؛ اما نه فقط در میدان جنگ. شما اگر بدست اوردن مقام اول در رشته ورزشی شطرنج برایتان اهمیت و ارزش زیادی دارد . باید از این اصل پیروی کنید و ریسک نکنید؛ شما باید تمام تلاشتان را برای بدست آوردن آنچه پیروزی می نامید بکنید و به امید روبرو شدن با یک حریف ضعیف وارد مسابقه نباشید. شما نباید ریسک کنید؛ باید مطمئن و برای پیروزی وارد رقابت شوید. برای مثال در آخرین اصل سان تزو به جاسوسان جنگی می پردازد و به شما میگوید به جای صرف انرژی ،زمان و هزینه هنگفت برای بدست آوردن پیروزی بهتر است از جاسوسان جنگی استفاده کنید. در زندگی جاسوسان جنگی کارایی چندانی ندارند اما شما میتوانید قبل از اینکه وارد کسب و کاری شوید و تجارت خودتان را شروع کنید؛ تا میتوانید اطلاعات جمع آوری کنید و بعد وارد کار شوید تا هزینه آزمون خطا و انرژی و … بیهوده تلف نشود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 6
  • 2500 سال پیش مردی به نام سان تزو تصمیم میگیرد تمام تعالیم جنگی اش را مکتوب کند. او کتابی مینویسد و به پادشاه وقت پیشکش میکند و نامش را هنر جنگ می نامد و این کتاب تبدیل به کتاب شماره یک تاریخی در حوزه جنگاوری دنیا میشود که حتی در حوزه موفقیت کسب و کار و تجارت نیز بسط داده میشود . کتاب هنر جنگ یک کتاب کوچک و ساده با 13 فصل است. در هر فصلی استراتژی و تاکتیک های جنگی گنجانده شده است که باید فرمانده نیروی زمینی از آن پیروی کند تا بر دشمن پیروز شود. این کتاب برای اولین بار از چینی به فرانسوی ترجمه شد و سپس توجه فرماندهان انگلیسی را جلب کرد و در سال 1905 به انگلیسی نیز ترجمه شد. سان تزو معتقد بود جنگ باعث ضرر اقتصادی میشود و حد الامکان نباید وارد جنگ شد مگر برای پیروزی و به گفته خودش پادشاهی که در 100 جنگ 100 بار پیروز شده کاری مضحک انجام داده. هر فرماندهی باید قبل از اینکه دشمن برایش تهدیدی به حساب بیاید نابودش کند .

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 6
  • فضای داستان جان شیفته فرانسه در ابتدای سده بیستم است و رمان وضعیت اجتماعی این دوران را برای خواننده به تصویر می‌کشد. از سوی دیگر، شخصیت اصلی داستان زنی به نام آنت ریوی‌یر است و رولان در طول داستان چگونگی بیداری زنان فرانسه را شرح می‌دهد.
    رومن رولان خود می‌نویسد: «قهرمان اصلی جان شیفته، آنت ریوی‌یر به گروه پیشتاز آن نسل زنان تعلق دارد که در فرانسه ناگزیر گشت به دشواری، با پنجه درافکندن با پیشداوری‌ها و کارشکنی همراهان مرد خویش، راه خود را به سوی یک زندگی مستقل باز کند.».
    جان شیفته سرگذشت زنی را نقل می‌کند که روحی شیفته و عاشق دارد و زندگی‌اش مانند نام خانوادگی‌اش، ریوی‌یر (به معنای رودخانه) به رودی پرپیچ و خم و پرآب و غنی می مانَد. جان شیفته با شیفتگی آنت 24 ساله به پدرش و مرگ او آغاز می‌شود. در همین زمان آنت باردار می‌شود و ازدواج با پدر فرزندش را رد می‌کند. سپس خواهر ناتنی‌اش را کشف می‌کند و شیفته او می‌شود. جان شیفتهٔ آنت پس از آن عشق مادرانه را درمی‌یابد. در جلدهای بعدی کتاب، آنت و پسرش، مارک ریوی‌یر درگیر حوادث تاریخی فرانسه می‌شوند و «بدین سان، زندگی او (آنت) در دو سطح موازی پیش می‌رود؛ و دیگران جز زندگی رویی او را نمی‌شناسند. در آن زندگی دیگر، آنت همیشه تنها می‌ماند.» و این «زندگی دیگر»، جریان زیرین و ناپیدای رود، جان شیفته نام دارد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 32
  • این کتاب مشتمل بر مطالبی درباره‌ی جنبش‌های ایرانیان، زندگی‌نامه بابک خرم‌دین، جنبش او، آغاز و پایان کار خرم‌دینان، سرزمین ایشان، شرح مفصل جنگ‌های بابک با خلفای عباسی و اسارت و قتل او و سرانجامِ خرم‌دینان است که در آن تمام متون عربی و فارسی مربوط به بابک و خرم‌دینان و تحقیقات اروپاییان معرفی شده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 29
  • کتابی درباره سرگذشت ایران و خفقان و سکوت حاکم بر ایران در دو سدهٔ نخست پس از سلطهٔ اعراب اشاره دارد.آنچه در آن دو قرنی که از سقوط دولت ساسانی تا روی کار آمدن دودمان طاهریان (نخستین دودمان ایرانی پس از اسلام) بر ایران گذشت قیام‌های بزرگ در طی آن پدید آمده‌است و حوادث مهم و شگرف بی‌نظیری مانند جریانات ابومسلم و مقنع و بابک و مازیار و افشین در این روزگار به صحنه حوادث تاریخ ایران پای نهاده‌است. عقاید و افکار تازه مانند آیین شیعه و زیدیه و نهضت‌های مهم مانند نهضت شعوبیه و سیاه جامگان و سپید جامگان و سرخ جامگان در این روزگاران روی نموده‌ است
    در مصاحبه‌ای که عطا آیتی دو سال قبل از مرگ زرین‌کوب با او داشت، زرین‌کوب در پاسخ به سؤالِ “کدام‌یک از آثار خودتان را بیشتر دوست دارید؟” کتاب “دو قرن سکوت” را نام برد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 159
  • کتاب غول درون یک راهنمای تکنیکی است، تکنیک ها و آموزش های کتاب غول درون مرموز یا متافیزیکی نیستند . یاد گیری آنها ساده است و این تکنیکها به سادگی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا این اطلاعات پایه ای هستند و باید توسط هر کسی که علاقمند به دستیابی به موفقیت و بهبود همه جانبه زندگی اش است ، فرا گرفته شود. (ضمیر ناخودآگاه و موفقیت )

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 33
  • کتاب روایت پهلوی، دربردارنده متن اصلی و برگردان فارسی یکی از متون پهلوی است که حدوداً در سده سوم و اوایل سده چهارم هجری نوشته شده است.


    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 42
  • نویسنده این کتاب اونیل بنیانگذار روزنامه اینو سترز بیزنس و مبدع استراتژی سرمایه گذاری سهم کانسلیم قواعدش را به این دلیل تبیین کرد که دریافته بود تقریباً همه چیز در حوزه سرمایه گذاری در بازار سهام مخالف با طبیعت بشری است. حتی یک شخص با تحصیلات بسیار بالا نیز پس از خریدن سهام دست به اشتباه می زند.

    به طور مثال اگر سهامی را 100 تومان بخرد و این سهام 70 دلار شود، هرگز آن را نخواهد فروخت. ریاضی و روان شناسی اغلب آنها را فریب می دهد.

    به زبان ساده، اونیل قواعدی را تبیین کرد که احساسات و عواطف را از حیطه سرمایه گذاری بیرون قرار می داد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 389