• کارکنان آتش نشانی هوانوردی، با آتش در هواپیماها و اماکن فرودگاهی در مبارزه هستند و خدمات نجات و کمک‌های اولیه برای نجات خلبان، خدمه پرواز و مسافران هواپیماها را ارائه می‌نمایند.

    از آنجایی که عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط اولین واحدهای آتش‌نشانی انجام می‌شود ، بنابراین اهمیت این گروه سخت‌کوش و از جان گذشته بر کسی پوشیده نیست. کتاب «آتش نشانی در هوانوردی» نوشته محسن میرزاخانی برای آشنایی با این امر مهم و ضروری در صنعت هوانوردی تهیه و تدوین شده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5
  • فرهنگ واژگان علوم تربیتی،کتابی است که نویسندگان در آن کوشیده اند لغاتی که بیشترین کاربرد را در متون علوم تربیتی دارند در یک مجلد گردآوری نمایند تا دانشجویان این رشته بتوانند نیازهای ترجمه ای خود را بامراجعه به این کتاب برآورده نمایند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • هر طرفی را که می نگری شهیدی را می بینی که بانگاه نافظ و عمیقش نگران توست که تو چه چه میکنی، سنگین است و طاقت فرساست ...

    زیر نگاهشان حس میکنی چیزی در وجودت بهم میریزد و سلام بر آنان که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند.

    مدیونیم ...

    از هوایی نفس میکشیم که بوی خون شهدا را میدهد، در زمینی راه میرویم که از خون شهدا گلگون است و آنها بر اعمال ما ناظرند. این روز ها دقت میکنیم از گذرگاه کدام شهید عبور میکنیم...

    راحت و بی دغدغه...

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 4
  • ذهن انسان در پی یافتن چیستی و چگونگی بحران در کنار چراییهای بحران ت ش دارد تا با بررسی « هستها» در پی یافتن « باید ها» پاسخ مناسبی را در عرصه ذهنی و عملی بیابد. به همین دلیل مفهوم بحران و برداشتها از آن بیشتر نوسانساز تفکرات و مخیله انسانی بوده است. براساس همین برداشت گاهی اوقات ، رویدادی را در حد بحران تلقی کرده و گاهی بی توجه از کنار آن عبور می کند. شاید بیشترین دلیل این برداشت، ناشی از شرایط محیطی و حتی عدم باور به تبعات بحران در جامعه بشری باشد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 4
  • معرفی کتاب همین یک‌نفر

    هنوز سر شب است و خوشحالم که فرصت زیادی برای فکر کردن دارم.

    معمولا در روز بیشتر حس شوخ طبعی دارم و البته به دنیای واقعی فکر میکنم، به چیزهایی که قطعا وجود دارند اما شب ها فکر کردن به چیزهایی که ذهن خودم آن ها را ساخته و هیچ دلیلی برای حقیقی بودنشان وجود ندارد برایم لذت بخش می شود ...

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • سواد رسانه ای (Media Literacy) مجموعه ای از مهارت های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام های رسانه ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می رود. برای حرکت در محیط رسانه ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام های رسانه ای باشیم.

    افراد، با سواد رسانه ای قادر به کشف پیام های پیچیده موجود در محتوای تلوزیون، رادیو، روزنامه ها، مجلات، کتاب ها، بیلبورد های تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه های مستقل خواهند شد. آن ها هن چنین میتوانند رسانه های خود را ایجاد کرده و در شکل گیری فرهنگ رسانه ای مشارکت فعالانه داشته باشند، این امر سبب می شود مردم از حالت مصرفی خارج شده، از رسانه ها به صورت هوشمندانه بهره مند شوند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 15
  • «راهنمای جامع MBA اصول برنامه مدیریت اجرای» برای رشته کارشناسی ارشد مدیریت تجاری (MBA) تدوین شده و مفاهیم علمی و عملی مورد نیاز در زمینه مدیریت موثر کسب و کار را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

    این راهنما برنامه دو ساله‌ای است که طیف وسیعی از موضوعات؛ از جمله قانون تجارت، حسابداری، امور مالی، تحلیل اطلاعات، مدیریت عملیات، فروش و بازاریابی، مدیریت ریسک و ... را پوشش می‌دهد. این موضوعات دیدگاه منحصر به فردی در مورد نحوه مدیریت مناسب کسب و کار ارائه می دهند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 9
  • یکی از مهمترین سوالاتی که در مواجهه با مدیران سخت گیر و غیرمنطقی باید از خودتان بپرسید، این است: آیا می‌توانم با این رفتار زندگی کنم؟ به عبارت دیگر، آیا این رفتار سختگیرانه، مورد توافق شماست؛ می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ آیا می‌خواهید برای یک مدیر وسواسی، فریبنده و خودخواه که اغلب اوقات از رفتارش رنج می‌برید و تهدید می‌شوید یا خشمگینتان می‌کند، کارکنید؟ احتمالا نه.

    نیروی انسانی ارزشمندترین و حساس‌ترین دارایی یک سازمان‌ است و این کتاب برخلاف دیگر کتاب‌ها که به موضوع مدیریت از بالا به پایین نگریسته‌اند، از پایین به بالا می نگرد. یعنی از دید کارکنان سازمان‌ها و نه مدیران.

    این اثر بر اساس «شناسایی سبک کاری مدیر» به مدیریت پرداخته است؛ مانند مدیر درونگرا، برونگرا، انرژی‌دهنده، پیشرو، هماهنگ‌کننده، ارزیاب، سختگیر، حساس به امور جزئی، مدیر خیالی و غایب، خودشیفته، بی‌ثبات و مدیر دهن‌بین.

    آنچه در این کتاب خواهید آموخت، عبارت است از:

    چگونه افرادی که شما را مدیریت می‌کنند، مدیریت کنید.

    با یادگیری مدیریت موثر، خودتان را در صندلی مدیر قرار دهید و کنترل شغلتان را در

    دست بگیرید.

    رهبر حرفه خود باشید.

    یاد بگیرید که مدیریت کنید.

    پس هرچه زودتر این کتاب را بخوانید و مدیرتان را مدیریت کنید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5
  • کتاب آنِ آن (حج)، برگرفته از برداشت‌ها، نوشته‌ها و پژوهشی پیرامون حج است. آنچه که این کتاب را متفاوت تر از مجموعه‌‌های به چاپ رسیده تاکنون می‌کند، از یک سو قرار گرفتن اندیشه‌‌های لطیف عرفانی با تاریخ اسلام و مکان‌ها بوده و از سوی دیگر با توجه به موقعیت‌‌های مکانی شرح و بسط زندگی افراد و صحابه‌ها جهت تکمیل شناخت مخاطب از فضای و موقعیت آن سرزمین مقدس می‌پردازد.

    کتاب در نگاه نوی مخاطب را به جستجوی اندیشدن، یافتن و به معراج رفتن مسافر این مسیر با بینش و درکی به اندازه خویش می‌کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • بقای هر سازمان ایجاب می‌کند تلاشی جدی برای پیشی گرفتن از رقیبان در افزایش سهم بازار تولیدات یا عرضه خدمات، سرلوحه برنامه‌های سازمان قرار گیرد و بهترین اقدام برای رسیدن به این مسئله مهم، مشتری‌مداری است. مشتری به‌عنوان کسی که حیات کسب‌وکار ما به او وابسته است، مهم‌ترین سرمایه سازمان به شمار می‌رود و امروزه حفظ و افزودن به این سرمایه اولویت اصلی سازمان‌های پیشرو در بازار است. مشتریان پادشاهان بی‌تاج و تختی هستند که بر قلب‌ها حکومت می‌کنند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1