• باسمه تعالی

    در قسمت هایی از کتاب این چنین می خوانیم:
    سال 1948 برای اسرائیلی ها سالی است که دو رویداد متناقض با یکدیگر روی داد. از یک سو صهیونیسم به عنوان جنبش ملی یهودیان مدعی شد پس از دو هزار سال آوارگی و تبعید به رویای دیرین بازگشت به شکل گیری سرزمین یهود جامۀ عمل پوشانده است. از این منظر، سال 1948 و این رویداد در حافظۀ جمعی یهودیان اسرائیلی به معجزه ای بس شگرف می مانست که نه فقط فصلی از تاریخ را برساخت که در آن پیروزی یهودیان و تحقق رویای دیرین آن ها محقق شده بود بلکه هر آنچه در آن سال روی داد را تداعی کننده خلوص اخلاقی و عدالت کامل می دانستند. به همین دلیل رویدادهای سال 1948 این چنین با باورهای ارزشی جامعۀ امروز اسرائیل در هم آمیخته است...
    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 79
  •  

     دراین کتاب چامسکی قتل‌عام گستردۀ فلسطینیان در غزه را برای خوانندگان به تصویر می‌کشد. این مقالات و گفتگوها  درکتاب روایت متفاوتی از مناقشۀ اعراب و اسرائیل ارائه می‌دهد که با آنچه دولت اسرائیل از این مناقشه روایت می‌کندوبسیار متفاوت است.

    من ایمان دارم این کتاب می‌تواند به تمام خوانندگان کمک کند تا درگیری فلسطین و اسرائیل را به شکل تازه‌ای صورت‌بندی کنند.

    این کتاب با آخرین نظریات چامسکی در بارۀ مذاکرات صلح پایان می‌یابد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 79
  • دراین کتاب چامسکی به بررسی جنگی که به تحریک آمریکا و اسرائیل در غزه به پا شد می‌پردازد، او از نظر اخلاقی این تحریک را فاسد توصیف می‌کند و کسی را مثال می‌زند که در خیابان بدون توجه به کشتن مورچه‌ها راه می‌رود و آن‌ها را بی‌اهمیت می‌دانند. به گفته نویسنده، این حمله به گونه ای طراحی شده‌است که باعث ایجاد وحشت نامتناسب و حداکثر تلفات غیرنظامی شود، نه این که از خود در برابر حملات موشکی غزه دفاع کند. وی ادامه می‌دهد که این تجاوز با سلاح و فناوری تهیه و پرداخت شده توسط دولت ایالات‌متحده انجام می‌شود، 

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 79
  • انقلاب اسلامی: زمینه‌ها، دستاوردها و آسیب‌ها انقلاب اسلامی: زمینه‌ها، دستاوردها و آسیب‌ها
    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 60
  • باسمه تعالی


    در کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها، دستاوردها و آسیب ها، تلاش شده است سرفصل های مصوب مورد توجه قرار بگیرد ذیل آن با نگاه جدید و با مستنداتی نو، دستاوردها و آثار گوناگون انقلاب اسلامی را تبیین کند. هم چنین در این کتاب به مباحث اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم در ساختار و هم در محتوا توجه شده است.
    ویژگی مهم کتاب انقلاب اسلامی دکتر امیر سیاهپوش و همکاران, پرداختن به دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی بر اساس یافته های تجربی و بین المللی استو هم چنین تلاش شده است، بر اساس کتب تاریخی و خاطرات و نوشته های رجال دربار پهلوی، وضعیت آن دوران در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توصیف شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 118
  • باسمه تعالی

    معرفی کتاب

    کتاب انقلاب اسلامی؛ زمینه ها، دستاوردها و آسیب ها یکی از عناوین مصوب در طرح کوتاه مدت تحول دروس معارف اسلامی است که به اهتمام ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اجرایی شده است.

    این کتاب که طرح کوتاه مدت تحول دروس معارف اسلامی است به قلم محمد شفیعی فر، امیر سیاهپوش و سید محمدحسین راجی است.
    نویسندگان برجسته این کتاب از تجربه تدریس دروس معارف اسلامی و نیز تدریس علوم سیاسی و اجتماعی در حوزه های مختلف و ارائه میدانی در دانشگاه ها و محافل عمومی برای تدوین این کتاب بهره برده اند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 118
  • باسمه تعالی

    قیافه علمی و عرفانی و روحی را که جلال الدین در این کتاب ویاآثارش به ما نشان می دهد، به طور قطع از چهره های فوق العاده ای است که تنها درقلمرو دانش و معرفت مربوط به اصول عالیه انسانی سراغ دارد.

    وسعت و عمق دید جلال الدین در حقایق انسانی مخصوصا از نظر رابطه انسان با ماورای طبیعت در حدی است که گویی موضوعاتی که درباره این رابطه برای او مطرح می گردد اقیانوسهای متلاطمی از حقایق و مسائل ست، گرچه این موضوعات به جهت قرار گرفتن در روی پرده جهان هستی و از دیدگاه انسانها بسیار محدود و ناچیز دیده می شوند و به همین جهت نارسائی الفاظ را در نشان دادن آنچه که در ذهن خود راجع به موضوعات می گذرد بارها گوشزد می کند....

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 60
  • باسمه تعالی

    مورد دیگر که در آثار مولانا به چشم می‌خورد و در خواندنش مخاطبان باید مد نظر قرار دهند مولانا در خانواده‌ای حنفی مذهب زاده شده است و اصولاً همه اجداد و نیاکانش بر مذهب اهل سنت بوده‌اند و طبعاً پرورش و رشد او نیز در چنان محیطی صورت گرفته است خود او نیز فقیه و مفتی حنفیان بوده است چندان که نام او چندین بار در مقامات و طبقات فقهای حنفیه مذکور افتاده است که در اشعارش باید به این موضوعات وزمانه زندگی او ودرخواست حاکمیت توجه شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 60
  • باسمه تعالی

    در خواندن و تفسیر شعرهای مولوی باید این این بعد هم در نظر گرفته شود که بیشتر شعرها بنا به ضرورتی که احساس می‌شده و درخواست می‌شده بعدش املا و انشا می‌گردیده است اما نباید فراموش کرد که مثنوی غزل نیست و نباید فراموش کرد که این اثر مخاطبانی داشته که در هر سطح از استعداد و تربیت فردی و اجتماعی که بوده‌اند منتظر دریافت تعالیم عرفانی و اخلاقی با زبانی روشن در قالب حکایت در حلقه درس مولانا نشسته‌اند با این توضیحات و در چنین بستری با شرایط خاص و منطقی حاکم بر حلقه درس و سرایش مثنوی مولوی و دیگر اشعارش جای شگفتی نیست اگر از زبان و ذهن مولوی هم که به عنوان یک انسان با تمام حالات و ویژگی‌های بشری نقیصه‌هایی تراوش کند و جمع صحابه و پیروات را بپذیرند و همچون کلامی مطلق بپندارند و قرن‌ها سینه به سینه این گفته‌ها را بپرورند و به پراکنند که باید مد نظر قرار بگیرد.

    ‌ ‌ 1 ‌ ‌ ‌ ‌ 60
  • اطلس قرآن: اماکن، اقوام، اعلام اطلس قرآن: اماکن، اقوام، اعلام شوقی خلیل نویسنده سوری الاصل
    ‌ ‌ 2 ‌ ‌ ‌ ‌ 59
  • باسمه تعالی

     این کتاب حاصل پنج سال کار مستمر نویسنده است که از زبان های عربی و انگلیسی ترجمه و در قامت یک اطلس حاوی جداول، نقشه ها، تصاویر رنگی و ترجمه بیش از یک هزار آیه از آیات کتاب الهی قرآن پدید آمده است.

    برای افزایش اثربخشی این اطلس، جداولی حاوی دفعات تکرار هر موضوع در قرآن، به همراه نام سوره ها وآیات مرتبط با آن مطلب آمده و در ادامه تعدادی از مهمترین آیات درباره موضوع، تبیین و ترجمه شده است.
    آن چه که دراین اطلس می بینیم و می خوانیم کتاب اطلس قرآن دربرگیرنده بیش از هزار آیه از متقنات و مسلمات قرآنی و توضیحات پیرامون آن، به همراه نقشه ها، جداول و تصاویر مربوطه است، لذا تصور روشن و تصویر بسیار شفافی از موقعیت اجتماعی، تاریخی، جغرافیایی و فضای فرهنگی حاکم بر هریک از موضوعات مندرج را در ذهن و اندیشه خواننده مسلمان، دراین کتاب متبادر و روشن کرده  است  و به ابهامات درباره آنها خاتمه می دهد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 66
  • باسمه تعالی

    نویسنده دراین کتاب حاضر سعی کرده است تا با استفاده از نقشه‌ها، جداول و تصاویر مستند، ابهامات موجود پیرامون رخدادهای ذکر شده در قرآن را از بین ببرد. وی مطالب خود را بر اساس توالی زمانی با حضرت آدم (ع) شروع کرده و با حضرت محمد (ص) خاتمه داده‌است.

    همچنین آن چه که دراین کتاب مشهود است به همراه هر جدول، نقشه، عکس یا تصویر، توضیحاتی ضروری برای شرح آن رخداد، آدرس آیات و سوره‌های مرتبط با هر موضوع و جداولی حاوی دفعات تکرار هر موضوع آورده شده‌است که به نوبه خود بسیار بی نظیراست.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 66
  • باسمه تعالی

    آن چه که دراین کتاب واثر این نویسنده خوب وبزرگ می یابیم وممکن است کمی ذهن خواننده را مشغول کند اینست که در مسائل تاریخی جغرافیایی، اجتماعی متعلق به ادوار همیشه دیدگاه‌های متعارض زیاد است ولی آن کاری که این کار انجام می‌دهد این است که ذهن ما را از شکل انتزاعی می‌آورد و به یک مجموعه اطلاعات ملموس نزدیک می‌کند؛ حالا ممکن است که این اطلاعات ملموس از دیدگاه محقق این باشد که این مکان سرزمین نوح است یا اینجا سرزمین لوط نبوده است ولی در اینکه مفهوم انتزاعی را به یک مفهوم ملموس فیزیکی موجود تبدیل کنیم که قابل رویت و قابل بازدید است در آن تردیدی نیست.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 66
  • باخواندن این کتاب و با مطالعه منابع موجودمتوجه می شویم به این نتیجه می رسیم منبعی که بتواند زن را به عنوان موجودی با ملاحظه تفاوت‌های شاخص در مقایسه با مردان مورد مطالعه قرار دهد کمتر قابل دسترس است و در عین حال غالب روان‌شناسان رویکردی متفاوتی در مورد رشد و تحول زنان دارند که در بعضی موارد با سوگیری‌های زنانه / مردانه نیز همراه است.

    که مطالعه این کتاب اطلاعات بسیارمفیدی دراین زمینه دراختیاردارد ودراختیارمخاطبان قرارمی دهد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 67
  • روانشناسی ومخصوصا روانشناسی زن وخانواده نو پدید است وجاداردبسیارکارشود که هرچه بنیان خانواده مستحکم شود جامعه ای مستحکم خواهیم داشت.

    مطالعه در باب شخصیت زنان عمر زیادی ندارد، اما روانشناسی زن از آن هم جوانتر و کم قدمت تر است و به نظر می‌رسد این کار نیاز به تحقیقات طولانی و گسترده دارد، با این وجود روان شناسی زن می‌تواند در برگیرنده مطالب و موضوعات متنوع باشد و به عنوان موضوعی اختصاصی و منحصر به فرد در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مورد بحث و تفحص قرار گیرد. محور اصلی کتاب حاضر در برگیرنده ابعاد زندگی زنان در حیطه‌های جسمی، روانی و اجتماعی است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 67
  • این کتاب  در 3 بخش (زن و سلامتی، بهداشت جسمی - جنسی زن و زن و خانواده) و در بخش اول با 7 فصل، بخش دوم با 3 فصل و بخش سوم با 7 فصلآمده است.

    مطالب ومحتوا و نقش محوری کتاب متمرکز بر واژه «زن» می‌باشد ولی از آن‌جایی که این واژه به تنهایی نمی‌تواند بیانگر محتوی درخور و لازم خود باشد بخش آخر کتاب «با واژه زن و خانواده» آمده است تا نقش محوری زن و خانواده ملموس‌تر و گویاتر گرددکه باقلم خوبی نوشته شده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 65
  • اگر تمایل دارید‌ از عمر خود استفاده‌ی بیشتری بکنید، بهترین و نتیجه‌بخش‌ترین‌ برنامه‌‌ در خصوص‌ مدیریت‌ زمان‌ را می‌توانید در این‌ کتاب‌ پیدا کنید.

    دراین کتاب این چنین آمده است ومی خوانیم:

    اجازه دهید مطلب را با یک اعتراف شروع کنم. مدیریت زمان امکان‌پذیر نیست هیچ مدیر اجرایی‌ای هر قدر هم با تجربه هرگز یک ثانیه را هم برنامه‌ریزی نکرده است.

    اگر در این مورد شک دارید، سعی کنید پنج دقیقه‌ی بعدتان را برنامه‌ریزی کنید. بنابراین اگر چه صرفاً برای راحتی عبارت مدیریت زمان را به کار می‌برند اما آنچه که واقعا

    در پی کشف آن هستیم راه‌های اداره‌ی خودمان است و البته تا آنجا که امکان‌پذیر باشد اداره‌ی محیطمان با حداکثر کارآیی.

    که بامدیریت علمی زمان حتما چنیدین برابر عمرخدادی خود به کار،زندگی،معنویت وآرزوهایمان می توانیم بپردازیم.

     

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 65
  • درکتاب مدیریت زمان جهت آشنایی بیشتر بااین عناوین وفهرست مطالب علمی آشنا

    می شوید:

  • پیشگفتار: تاریخچه‌ای کوتاه از زمان
  • مقدمه: زمان و بحران‌های روحی
  • مدیریت فردی کلید مدیریت زمان
  • ارزیابی از گذران وقت
  • چهار اصل مدیریت زمان
  • قدرت تاخیر مثبت
  • بیرون راندن غاصبان زمان
  • پرهیز از مراجعین اتفاقی
  • چگونه درگیر مکالمات تلفنی نشوید
  • غلبه بر انتظار غاصب
  • فائق آمدن بر جلسات غاصب
  • صرفه‌جویی در وقت هنگام خواندن و نوشتن
  • اهداف خود را بشناسید
  • اولویت‌های خود را تعیین کنید
  • استرس و مدیریت زمان
  • زمان و موفقیت مشترک
  • مدیریت زمان ده دقیقه‌ای
  • ضمیمه یک: برگه‌های پیگیری زمان
  • ضمیمه دوم: نمودار ارزیابی زمان اوج فعالیت
  • که مطالب بسیار روان وساده بیان شده وترجمه خوبی استاد کامران روح شهباز برکتاب آقای دیوید لوئیس نوشته اند که درک مطالب را تقریبا برای همه مخاطبان بسیار راحت می کند.
  •  

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 65
  • باخواندن کتاب مدیریت زمان حتما نظم کارهایمان ورسیدگی به اموربیشتری بازمان و وقت مناسب انجام واتفاق خواهد افتاد.

    گاهی ممکن است شما چندین برنامه در یک روز داشته باشید که زمان‌های آنها هم مشخص شده است اما هرقدر هم تلاش می‌کنید فقط به دو یا سه تای آنها می‌توانید برسید.

    دلیلش چه می تواند باشد؟

    مگر برنامه‌ریزی نکرده بودیم؟ حتما این کار را کرده بودیم اما به عنوان مثال جلسه‌ای داشتیم که بیشتر از زمانی که برایش پیش‌بینی کرده بودیم طول کشیده، تلفنمان زنگ خورده و مجبور شدیم یک ساعت با کسی حرف بزنیم که هیچ برنامه‌ای برایش نداشتیم و یا کاری فوری پیش آمده که اصلا انتظارش را نداشتیم.

    چطور می‌شود این مشکلات را در زمان‌بندی کارها به حداقل رساند؟ چه برنامه‌ای می‌توان ریخت که به مشکلات این‌چنینی برنخوریم؟

    به طورنسبی حتما باخواندن این کتاب حتما شرایطمان فرق خواهد کرد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 65
  • باسمه تعالی

    ماهمیشه اسم مدیریت زمان راشنیده وحتی درگفتگوهای روزمره بارها تکرار می کنیم اما به صورت علمی نمی دانیم ودرکارها به صورت تجربی استفاده می کنیم وبیشتر مواقع به همه کارهایمان نمی رسیم.

    این کتاب به صورت علمی وبامثال تجربه های موفق کمک می کند که چگونه زمان رامدیریت وبااستفاده بهینه چه طوری هرهفته نسبت به زمانی که علم مدیریتش رانداشتیم 10ساعت جلو بیوفتیم.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 74