• اثری دیگر از نویسنده ساجده عبیدی نیسی به نام یاسین و بال های طلایی می باشد که به دو زبان فراسی و عربی نوشته شده است. 

    این داستان جزء داستان های ارسالی به مسابقه  جائزة اتصالات لکتاب الطفل​ بود که مورد بحث و مناقشه قرار گرفت.


    خلاصه ای از داستان یاسین و بال های طلایی

    داستانی برای کودکانی خاص ، اثری دیگر از نویسنده اهوازی ساجده عبیدی نیسی ، داستانی که درباره ای بی گناهی و فرشته بودن کودکان صحبت می کند ، کودکانی خاص که نیازمند کمک دیگران هستند ، اما می بایست یاد بگیرند بدون کمک دیگران هم می توانند موفق باشند ، یک داستان خیالی از زندگی قهرمان داستان یاسین است که با خواندن داستان احساسات خواننده برانگیخته می شوند ، و داستان به زبانی ساده و روان نوشته شده است. آغاز داستان درباره ای یاسین است که با فرشته هدیه ی رد و بدل می کند صحبت می کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • داستانی دیگر با نویسندگی ساجده عبیدی نیسی به نام کلاغ و دو برادر می باشد.

     

    خلاصه ای از داستان کلاغ و دو برادر

    قهرمان داستان ما کلاغ ، دو مرد جوان را که با هم دعوا می کردند را می بیند ، در چهره ای یکی از آن ها علایم و نشانه های خیر و دوستی دیده می شد و هر کاری می کرد که با مرد دوم دعوا نکند اما در چهره ای مرد دوم که علایم شر نهفته شده بود دست از سر کارهایش بر نمی داشت تا اینکه کلاغ شاهد صحنه ای هولناکی می شود و مرد دوم ،دیر از کرده ای خود پشیمان می شود و کلاغ برای کمک دست به کاری می زند ، بهتر است داستان را بخوانیم و متوجه ماجرا شویم.

    این داستان مقتبسی از داستان قرآنی ماجرای هایبل و قابیل است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • اثری دیگر از نویسنده ساجده عبیدی نیسی به نام قلب سفید .

     

    خلاصه ای از داستان قلب سفید

    داستان مخصوص کودکان و نوجوانان ، اثری دیگر از خانم ساجده عبیدی نیسی به سه زبان عربی - فارسی - انگلیسی نوشته شده است. داستان درباره ای قلب بزرگ و سرخی است که با دوستان جدیدی آشنا می شود و برای کمک کردن به آن ها از هیچ چیز دریغ نمی کند حتی رنگ سرخ زیبایش !!! آری رنگ زیبایش را به آن می بخشد ، و کم کم قلب بزرگ سرخ ما به یک قلب بزرگ و سفید تبدیل می شود ، اما اطرافیان با دیدن این قلب چه خواهند کرد ، می بایست داستان را خواند ، یک داستان زیبا و بسیار عاطفی می باشد. زبان داستان ساده و روان برای هر سه قشر کودکان فارسی زبان و عرب زبان و انگلیسی زبان نوشته شده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • داستانی دیگر به نام سیب دروغگو اثر ساجده عبیدی نیسی می باشدکه  داستان درباره ای سیب زیبا و سرخی است که برای جاودانه ماندن این زیبایی رازی را می شنود و برای اینکه تنها خودش زیبا بماند دست به کار عجیبی می زند که دیگر سیب ها وقتی علت کارهایش را می پرسند شروع به دروغ گفتن می کند و اما چه بلایی یا اتفاقی برایش خواهد افتاد بهتر است داستان را بخوانید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • کتاب زیبای ابر غمگین اثر ساجده عبیدی نیسی یک داستان پرمحتوای علمی و آموزشی  به سه زبان عربی- فارسی - انگلیسی در یک کتاب جمع آوری شده است. 

    داستان یک ابر کوچلو غمگین که غصه ای رو با خودش حمل می کنه  ولی نمی دونه چطور اون مشکل رو حل کنه ، برای همین با چیزهای مواجه می شه و با صبر و حوصله با غصه ای روبرو میشه اما آیا این غصه برطرف میشه یا نه ؟ بهتره داستان رو بخوونیم ...


    بخشی از داستان ....

     

    ابر کوچکی وجود داشت که تازه به کمک گرمای خورشید متولد شده بود ، بخاطر تاثیر حرارت خورشید بر  روی دریا و تبدیل شدن به بخار و بعد به آسمان رفتن بوجود آمده بود.  و او بسیار ضعیف بود.هرچه آب کمتری باشد ، ابرهای کوچکتری متولد می شدند و هر چه آب زیاد و زیادتر باشد ابرها بزرگ می شوند و اگر باران زا باشند اسمشان را ابرهای باران زا می نامند.

     

    کانت هُنالک غیمَةٌ صَغیرةٌ قد وُلِدَت للتَوِّ  بِمُساعدةٍ مِن حرارةِ الشمسِ، حیث انعکست حرارتها علی مِیاهِ البَحرِ ونشأت منها بُخاراً یعلو إلی السماء وکانت هی ضَعیفَةٌ جِداً؛ إذ کلما کانت المِیاهُ قلیلةً کانت الغیومُ صغیرةً، وکلما کانت المیاهُ کثیرةً تَکونُ الغیومُ أَکبَرَ وَإن کانَت مُمطِرةً تسمّی سَحابة.

    There was a small cloud that had just been born with the help of the sun's heat, created by the sun's heat on the sea, turning it into steam and then into the sky. And she was very weak. The less water there was, the smaller the clouds were born, and the more water there was, the bigger the clouds became, and if they were rainy, they were called rain clouds


    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    کتاب زیبا و پر از معنا و احساسات سیاه و سفید ( الأبیض و الأسود ) به سه زبان عربی - فارسی - انگلیسی در یک کتاب جمع شده است ، که کار را برای علاقمندان به هر سه زبان بتوانند به راحتی آن را مطالعه کنند. 

    اما بخشی از داستان ....

    رعد دوست داشت همه چیز اطرافش را کشف و لمس کند تا آن ها را در تخیل خود تجسم کند. او فنجان را لمس می کرد و می گفت: آن سفید است و محتوای آن سیاه است ، چقدر طعم رنگ سیاه خوشمزه است.

    رَعد کانَ یُحب اکتِشاف کُلِّ مَا فِی حَوله وَ یَلمِسها لِیصَورها فِی خَیاله، یَلمَس الفِنجَان وَ یَقول: انَّهُ أبیض وَ مُحتوَاه أَسوَد، کَم طَعمَ الأسوَد لَذیذ.

     

     

    Raad liked to discover everything around him and touch it to visualize in his        imagination. He touches the cup and says: it is white and its contents are black, how delicious is the taste of black   

    داستان درباره ی زیبایی دو رنگ سیاه و سفید است که برای گروه خاصی از مردم همه ی رنگهای عالم است ، رنگ سیاه  و سفید تمام دنیای رعد است که همه ی اطراف خودش را با دور رنگ مورد علاقه اش می بیند اما چرا؟ این سوالی است که خوانندگان این کتاب باید جواب بدهند.... چرا رعد به این دو رنگ علاقه دارد؟



    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • عن حیاة الکنغر و الصیادون و أما ما تواجهه الکنغرة الصغیرة و تراه علینا ان نقرأ الکتاب معاً ...


    درباره ی  زندگی کانگرو کوچلو است  که با  خانواده اش در جنگل زندگی می کند و با شکارچیان روبرو می شود اما چه اتفاقی برای او و خانواده اش می افتد را باید با هم کتاب را بخوانیم....


    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1
  • قصة موجهة للأطفال – تتحدث عن الباندا الام و ما تواجهه طفلتها بعد مماتها  و کیف تسعی ان تری ابنتها مرة أخری و أما ...

    داستان کودکانه – که درباره ی مادر پاندا صحبت می کند که پس از مرگش چطور نگران کودکش است  و برای دیدن دوباره ای او چه کارهای که نمی کند...

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1

  • بومة غریبة تدخل الغابة لأول مرة و أما ...


    جغد غریبه ای که برای اولین بار، پا در جنگل می گذارد و اما چه اتفاقی برایش در جنگل خواهد افتاد رو بهتره با هم بخونیم.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1

  • صرصور تبحث عن طعام تدخل بیت یعیش فیه أطفال مشاغبین و لا یکترثون للنظافة و ...

    سوسکی که به دنبال خوراکی وارد خانه ی پر از بچه های شلوغ می شود که اهمیتی به نطافت نمی دهند و اما ادامه قصه رو بهتره با هم بخوونیم ...

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 1