• این کتاب، یکی از موفق ترین نمونه های تلفیق جنگ و طنز است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 15
  • از آنجا که جنگ برای شفیع شکوهی جوان، جزئی از زندگی بوده است، او بدون هیچ شکایتی، همواره خود را تسلیم مقدرات جنگ کرده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 15
  • شفیع شکوهی، جانباز 40 درصد جبهه های جنگ تحمیلی و راوی کتاب «ترکش ها گرایم را گرفتند»، بار ها تا آستانه شهادت پیش رفته و هر بار به طرز معجزه آسایی نجات یافته، اگرچه در این راه دوستان زیادی را از دست داده است اما انگار تقدیر بر این بوده که او زنده بماند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 15
  • فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» در سال 1363 به سفارش بنیاد فارابی از روی داستان همین کتاب ساخته شده است. این فیلم در جشنواره‌های متعدد خارجی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و با بازی علی نصیریان به نمایش درآمده است. توفیقی که فیلم «جاده‌های سرد» کسب کرد نشان داد که سرشار به خوبی با تصویر و اثرات آن در جهان معاصر آشناست و می‌تواند اثری با قابلیت‌های تصویری بالا بنویسد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  • کتاب «اگر بابا بمیرد» نخستین‌بار در سال 1357 با تایید و تصویب شهید باهنر در دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ شد و در سال 1387 انتشارات سوره مهر در طرح تجمیع نویسندگان صاحب‌نام این کتاب را برای کودکان و نوجوانان سال‌های آخر دبستان و دوره راهنمایی منتشر کرد.

    مجموع شمارگان این کتاب تاکنون به 200170 نسخه رسیده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  • نمای نزدیک:محمدرضا سرشار در کتاب «اگر بابا بمیرد» داستان پسری به نام اسماعیل را روایت می‌کند که در روستایی با نام «شکور کندی» زندگی می‌کند. این داستان روزهای سرد زمستان را به تصویر می‌کشد که یکریز برف می‌بارد و روستا تا کمرکش دیوارها در برف فرو رفته است؛ به شکلی که نه کسی می‌تواند به ده وارد شود و نه کسی خارج از ده شود. همه اهالی در خانه‌ها زیر کرسی مانده‌اند. در این روزهای سخت و طاقت‌فرسا پدر اسماعیل سینه پهلو می‌کند و در بستر بیماری می‌ا‌فتد. پزشک نسخه‌ای برایش می‌نویسد و چون بیماریش کهنه شده می‌گوید که به این زودی‌ها خوب نمی‌شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  •  همه علاقه‌مندان به ادبیات مذهبی مخاطبان این کتاب‌اند.

    این کتاب عالی هست. یکی از بهترین کتابهایی که خوندم. پشیمون نمیشید مخصوصا متن "مسیح من مسیح تو "بسیار عالی هست.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 18
  • نوشته‌های این کتاب، که شاید در نگاه اول پراکنده به نظر برسند، مطالبی هستند که در طول سال‌های 79 تا 82 در مناسبت‌های مذهبی مختلف برای مجلات «پرسمان» و «سروش جوان» نوشته شده‌اند. دوستان زیادی گفتند که چاپ آن‌ها به صورت کتاب هم خالی از لطف نیست، این شد که بخشی از آن‌ها در این کتاب گردآوری گردید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 18
  • دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال 1376 تأسیس شد و در سال 1379 به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد.

    از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از 1100عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.


    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 18
  • پرسش حق دانشجو است و پرسمان، نخستین ماهنامه‌ای بود که برای مشاوره و پاسخ‌دهی به نیازهای فکری نسل جوان شکل گرفت و استقبال بسیار دانشجویان ما را به تداوم این راه تشویق کرد. کتاب‌های پرسمان مجموعه‌ای است که تلاش دارد صفحات ثابت نویسندگان پرسمان را به صورت مستقل منتشر کند؛ خدا خانه دارد اولین دفتر از این مجموعه است که مخاطبان پرسمان، پیشتر آن را در صفحه «جرعه» پی می‌گرفتند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 18
  • خدا خانه دارد نوشته فاطمه شهیدی اولین جلد از مجموعه پرسمان است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 18
  • فهرست مطالب کتاب

    چهار؛ چهار؛ دو/ الف. اوتانه
    هزینه‌ی یک خواستگاری ساده/ مهدی قزلی
    دختر شب/ محسن حدادی
    شیدایی/ سیده زهرا موسوی
    یک دختر جلف/ سیده زهرا موسوی
    سکه‌ی عاشقی/ هنری - محسن حدادی
    مصائب یک دختر دم بخت/ نرجس سلطان محمدی
    سیل/ سمانه خانلری
    اتاق خواب/ مجتبی زحمتکش
    چه زود دیر می‌شود/ مجتبی زحمتکش

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 16
  • به اعتقاد بودریار، کاربرد هر یک از اشیا تعیین‌کننده‌ نقش و مفهومشان نیست بلکه با نگرشی عمیق‌تر درخواهیم یافت که اشیا برای ما منزلت و پرستیژ به همراه می‌آورند یا عقده‌های روانی سرکوب‌شده‌مان را تسکین می‌دهند. در واقع، اشیا نمایانگر طبقه اجتماعی افراد و نیز جایگزینی برای فقدان و غیبت روابط عاطفی و احساسی در زندگی هستند. از سوی دیگر، نظام تولید برای بقا باید در کنار خود نظام مصرف را نیز داشته باشد. بنابراین، به کمک ترفندهای گوناگون که مهم‌ترین آن‌ها تبلیغات است، تلاش می‌شود با ایجاد نیاز در میان اقشار گوناگون جامعه میل به مصرف تقویت شود. نمونه‌ بارز این امر، رواج مدهای گوناگون در جامعه است به گونه‌ای که پیرو مُد بودن به عنوان یک ارزش اجتماعی مطرح می‌شود. همچنین سیر تحول اجتماع و مراحل مختلف آن در نحوه رابطه با اشیا و چیدمانشان در اطراف انسان‌ها بازتاب می‌یابد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 41
  • بودریار در کتاب حاضر تلاش کرده است به این موضوع بپردازد. وی بر این اساس که اشیا هر یک در حکم یک نشانه‌اند، بر این باور است که آن‌ها معنای خود را از نظام منسجم نشانه‌ها کسب می‌کنند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 41
  • ژان بودریار ( 2007- 1929)، جامعه‌شناس فرانسوی است. انسان چه رابطه‌ای با اشیا دارد؟ هر یک از ما در طول حیات خود شمار زیادی از اشیا را پیرامون خود گرد می‌آوریم؛ برخی به کار برآورده کردن نیازهای اولیه ما می‌آیند اما برخی دیگر در خدمت برطرف نمودن نیازهای ثانویه و اغلب کاذب ما هستند. از این رو، پی بردن به اهداف و انگیزه‌های افراد برای ابتیاع اشیا و نیز گردآوی و چیدمانشان می‌تواند جالب باشد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 41
  • داوید روبینویچ تنها سیزده سال داشت که شروع به ضبط مشاهدات خود درباره زندگی یهودیان در زمان اشغال نازی ها در لهستان کرد. داوید با اینکه بسیار جوان بود، چشم به جزییات داشت و دید که آزار و اذیت نازی ها به اشکال مختلفی رخ می دهد. وی در مورد خشونت جسمی در قالب ضرب و شتم و قتل نوشت. وی درباره درد و رنجهایی که ناشی از کمبود مواد غذایی و سایر ضروریات است، گفت. وی نمونه هایی از جرایم اقتصادی از قبیل مصادره کالاها و پول را ثبت کرد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 27
  • یادداشت های روزانه اثری زندگی نامه ای است که نویسنده ی آن در آن در قالب خاطرات و یادداشت های روزانه اش فجایع جنگ جهانی دوم و حکونت فاشیستی نازی را به صورت روان و با لحنی ساده و کودکانه بیان می کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 27
  • داوید روبینویچ در سال 1927 به دنیا آمد. او به همراه والدین و خواهر و برادران خود در یک روستای کشاورزی در لهستان زندگی می کرد ، جایی که پدرش صاحب یک مغازه ی لبنیات کوچک بود. هنگامی که این کشور در سال 1939 توسط اشغالگران آلمانی اشغال شد ، تغییرات زیادی در زندگی مردم و به ویژه یهودیان صورت گرفت: آنها به طور فزاینده ای توسط قوانین محدود می شدند و به زودی آنها فقط اجازه داشتند تا در مناطق بسته زندگی کنند. در مارس 1940 ، یعنی وقتی که داوید تنها 13 سال داشت شروع به نوشتن خاطرات خود و نگه داشتن دفتر خاطرات کرد. در ابتدا او به ندرت می نوشت ، سپس نوشته های او طولانی تر می شد - و همچنین غمناک تر. در ژوئن سال 1942 ، دفتر خاطرات در وسط یک جمله خاتمه می یابد و ... او به همراه دیگر یهودی ها کشته می شود. دفترچه خاطرات او سال ها بعد در خانه اش پیدا شده و ناشری هلندی اقدام به چاپ آن می کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 27
  • هایدن هررا (متولد سال 1940) مورخ هنر است. وی به طور گسترده سخنرانی کرده، چندین نمایشگاه هنری برپا داشته، هنر آمریکای لاتین را در دانشگاه نیویورک تدریس می کند و یک بورسیه گوگنهایم نیز به وی اعطا شده است.او نویسنده مقالات و بررسی های بیشمار برای انتشارات مانند Art in America، Art Forum، Connoisseur و New York Times در میان دیگران است.کتابهای وی شامل Frida: A Biography of Frida Kahlo؛ مری فرانک؛ و ماتیس: پرتره. او در حال کار بر روی شرح حال انتقادی ارشیل گورکی است. او در شهر نیویورک زندگی می کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 24
  • San Francisco Chronicle در مورد این کتاب نوشته است:

    "هررا می نویسد که کالو از طریق هنرش ، هم از خود یک اجراگر و هم یک نماد و آیکون می سازد. از طریق این بیوگرافی طولانی ، کالو سرانجام تبدیل به یک انسان کامل نیز می شود"

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 24