• وقتی کسی کاری انجام می دهد که نتیجه مثبتی ندارد، شما چه می کنید؟ بر روی اشتباه تمرکز می کنید؟ ( بیشتر آدم ها این کار را می کنند!) یا انرژی را به جهتی هدایت می کنید که نتیجه مثبتی داشته باشد. مربیان دنیای آب در هدایت مجدد نهنگ ها توانمندی عجیبی دارند. این افراد تا رفتار نامطلوبی از نهنگ می بینند بلافاصله انرژی خود را روی جهتی دیگر متمرکز می کنند. این راهبرد ساده ولی قوی به مربی فرصت می دهد، موقعیت جدیدی به وجود بیاورد تا نهنگ درست عمل کند. این شیوه تقویت مثبت بهترین جواب را می دهد. با در پیش گرفتن شیوه مربیان نهنگ زندگی خود و کیفیت روابط تان با دیگران را دگرگون سازید. 

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5
  • این کلمات و جملات افتخارشان است که چشمان شما آن‌ها را نوازش می‌کنند.

     

    تک‌تک شما خوانندگان، به‌نوعی داستان نوشته‌شده در این کتاب را در زندگی خود یا اطرافیانتان دیده‌اید؛ داستان ما آدم‌ها و هزاران پرسش که در ذهن تک‌تک ما وجود دارد. اینکه از کجا آمده‌ایم؟ به کجا می‌رویم؟ چرا عده‌ای ثروتمند و عده‌ای فقیر هستند؟ جبر جغرافیایی و زمانی و مکانی و پاسخ‌های علم، فلسفه و دین به این پرسش‌ها، به‌نحوی در این داستان آمده است

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5
  • پرفروغ ها یکی از نمونه های روایت در قرن نوزدهم است که در آن، همه اجزا و عناصر داستان متناسب با آن قرن شکل گرفته اند اما با فرمی متفاوت. کاتن خطوط داستانی متعدد را استادانه در فضای رمان جاری می کند و تعلیق و کِشش را به شکلی جذاب و منحصر به فرد تا انتهای داستان پیش می برد

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 4
  • اِلنور کاتِن (1985 ) نویسنده و فیلمنامه نویس نیوزیلندی متولد کاناداست. پرفروغ ها دومین رمان این نویسنده در 2013 برندۀ جایزۀ بوکر شد. این کتاب حجیم ترین رمان، و النور کاتن جوان ترین نویسنده برنده جایزه بوکر است. این رمان چنان حیرت انگیز است که داوران جایزه بوکر را ناچار کرد برای اولین بار به نویسنده ای بیست وهشت ساله این جایزه معتبر را اهدا کنند. این رمان در همان سال برندۀ جایزۀ ادبی گاوِرنر جنرال کانادا نیز شد. پس از کسب این افتخارات، دانشگاه وِلینگتون دکترای افتخاری ادبیات را به کاتن اعطا کرد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • جهانی دیگر از جنس آثار جولین بارنز؛ منحصربه فرد، گیرا، پر از پیچیدگی و دارای معنایی عمیق. بارنز، برندهٔ جایزهٔ بوکر که سه بار نیز نامزد نهایی این جایزه بوده است، در این رمان، عشق و زناشویی را واکاویده و نشان داده است که چگونه حسرت ها و رنج ها در روح و روان انسان تأثیری ماندگار به جا می گذارند. او روح و روان شخصیت ها را بی پرده در برابر مخاطب می گشاید و ذهن و ضمیر آنان را برملا می سازد.

     

    مدت ها پیش، در قلمرو رؤیا، وقتی جهان هنوز جوان بود و ما هم با آن جوان بودیم، وقتی شور عشق بنیان کن بود و قلب چنان خون پمپاژ می کرد که گویی هیچ فردایی در کار نیست، وقتی استیوئرت و آلیور موقتاً احساسی چون احساس رولان و آلیور داشتند، طوری که نیمی از یک منطقهٔ پستی در لندن با کوبش چماق بر سینهٔ زره به لرزه می افتاد، قهرمانِ یادشده، به نام آلیور، فکر روز خود را محرمانه با... خب، اگر بخواهم حقیقت را بگویم، با شما در میان گذاشت. و البته حقیقت باید گفته شود...

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • مایک پمپئو که زمانی یکی از منتقدان دونالد ترامپ بود و در مورد تمایلات اقتدارگرایانۀ او هشدار می داد، پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هوادار سرسخت او شد. ترامپ پمپئو را یک سال به مقام ریاست سازمان سیا منصوب کرد و پس از آن، سه سال وزارت امور خارجۀ آمریکا را به او سپرد. پمپئو افسر سابق ارتش و فارغ التحصیل حقوق از دانشگاه هاروارد است. او مدتی نمایندۀ پارلمان و مدتی نیز سناتور بوده است. پمپئو در کتاب حاضر، خاطرات خود در دورۀ ریاست بر سازمان سیا و ایفای نقش به عنوان وزیر امور خارجۀ آمریکا را به تفصیل شرح داده و روایتی خواندنی از وقایع سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک دوران ریاست جمهوری ترامپ به دست داده است؛ وقایعی مربوط به روابط آمریکا و ایران، مسائل خاورمیانه، بحران تسلیحات هسته ای، روابط با چین و روسیه و اروپا و... آنچه در این کتاب آمده، بازگویی شماری از مهم ترین و حساس ترین رخدادهای تاریخ معاصر جهان از منظر یک سیاستمدار نئوکان است که محافظه کاری سیاسی را با ایمان مسیحی در هم آمیخته و وفاداری اش را به چهره ای مناقشه برانگیز چون ترامپ حفظ کرده است. این کتاب روایتی است از پشت صحنه عملکرد اجرایی کابینۀ ترامپ و چالش های گوناگونی که آمریکای دوران ریاست جمهوری چهار سالۀ او با آن روبرو بوده است. روایت پمپئو بسیار جذاب و گیراست و تصویر جالبی از آنچه در صحنۀ سیاست آمریکا و جهان می گذارد ترسیم می کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • قهوه سالیان زیادی است که به روشهای سنتی برشته کاری شده و نوشیده می شود اگر چه طی چند سال گذشته تغییرات متعددی در این روش ها رخ داده، اما بدون شک تغییرات و پیشرفت های سالهای اخیر در تکنولوژی ها و دستگاههای برشته کن، روش های برشته کاری قهوه را متحول کرده است. در این میان آقای اسکات رائو به عنوان یکی از برجسته ترین اساتید حوزه های مختلف قهوه در دنیا در زمینهٔ برشته کاری قهوه صاحب سبک بوده و به طور مستمر در حال تحقیق در این زمینه و ابداع مفاهیم و روش های متنوع و نو می باشد.

     

    کتاب «برشته کاری قهوه بهترین روش ها» آخرین کتاب نوشته شده توسط آقای اسکات رائو است که به صورت کاملاً تخصصی به مبحث برشته کاری قهوه می پردازد ترجمهٔ فارسی این کتاب اولین ترجمهٔ آن به یک زبان دیگر در دنیا می باشد. این افتخار پیشکشی به همهٔ متخصصین، فعالین و علاقمندان قهوهٔ کشورمان است و امیدواریم با توجه به گسترش روز افزون فرهنگ قهوه نوشی در کشور، بتوانیم در کنار یکدیگر همگام با استانداردهای جهانی، صنعت قهوه کشورمان را در مسیر درست آن هدایت کنیم.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • آدُنیس (1930 - ) یکی از بزرگ ترین شاعران زندهٔ جهان است. او شاعری مدرن است که در شعرش از ذهن و زبان صوفیه و باطنی ها تاثیر پذیرفته و کنکاش مداوم او در شعر معاصر جهان، به خصوص شعر آمریکایی و فرانسوی، است که به تبع آن، ساختارها و پارادایم های متفاوت و کم سابقه ای را می یابد و می زید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 4
  • در این کتاب اولریش بک، آنتونی گیدنز و اسکات لش، سه نفر از برجسته ترین جامعه شناسان جهان، می کوشند به این پرسش ها پاسخ دهند. به باور آن ها مدرنیتۀ امروزی تفاوت های بنیادینی با مدرنیته کلاسیک دارد و از نظر ماهیت و سازوکار متفاوت است. مدرنیتۀ بازاندیشانه هنگامه ای جدید است؛ هنگامه ای که در آن انسان مدرن در مسیر مدرن سازی درنگ می کند و به تماشای بیم ها و امیدهای پیشِ رو می نشیند؛ پیروزی ها و شکست های گذشته را پیش چشم می آورد و بازاندیشانه و بازنگرانه راه خود را از سر می گیرد. این اثر نشان می دهد که در دورۀ جدید فهم ما از سیاست، سنت، طبیعت و جامعه دستخوش دگرگونی های سترگی شده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5
  • کتابی صریح، روشن و نافذ که در زمان بسیار مناسبی به بازار عرضه شده است... فیلیپ شورت با نثر عالی اش منظری تأثیرگذار از جامعهٔ پساکمونیستی روسیه، که از دلِ آن پوتین همچون تجسم روح معذب روسی برمی خیزد، ارائه کرده است. این کتابی است که حتماً باید خوانده شود.

    پابلیشرز ویکلی

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5
  • «این کتاب که قرار است به نوعی مدرسۀ نوشتن باشد، در حقیقت یادآوری می کند که زندگی چیزی خاص و معجزه ای فوق العاده است که باید آن را با شگفتی سپری کنیم، به جای این که با تنش و فشار روحی و بی توجه آن را به سختی پشت سر بگذاریم.»

    یوهانا آدوریان، نویسنده و روزنامه نگار آلمانی

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • نوشتن در نظر دوریس درویه درک آگاهانۀ زندگی اش است. دیدن این که واقعاً چه چیز مقابل چشم هایمان قرار دارد. دوباره یافتن چیزی که از دست داده ایم یا فراموشش کرده ایم. این کار نوعی تسلی، یقین حاصل کردن و لذت از زندگی است. دوریس دوریه در این کتاب منحصربه فرد دربارۀ نوشتن، در زندگی خود تعمق می کند و توصیه ها و راهنمایی هایی خلاقانه ارائه می دهد. بعد هم بلافاصله از خود شروع می کند و بسیار جذاب و صادقانه از زندگی اش می گوید.

     

    «روزنامه نگاران در این باره با هم بحث می کنند که آیا دوریه در نوشتن بهتر است یا ساختن فیلم. جواب ساده است: دوریس دوریه قادر به انجام هر دو است.»

    ژانت شایان، روزنامه نگار آلمانی

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • روایت های جان دار سارک اعطا از پدرش احمد محمود از ذهنِ مخاطبان این کتاب نخواهد رفت، چون روایتِ یک دختر از پدر هستند... روایت ها و تکه هایی که در آن ها او هم پدرش، هم احمد محمود و گاه هر دو را تنیده در هم روایت می کند و در عین حال خودش را، خانه ها را، شهرها را و این که او به عنوان زنی که سال ها کنار یک غول ادبی نوشت و تجربه کرد چگونه هویت خود را حفظ کرده. جُستارهای او کوتاه و مملو از رنگ و نور و قصه اند. از پدری نویسنده که مشتی از خاکِ گور او را مشت می کند تا به جنوب ببرد تا زنی که می کوشد به یاد بیاورد بار نخستی را که پدرش به او برف را نشان داد. سارک اعطا در این کتاب، «چمدان خاکستری احمد محمود» را در دست می گیرد و مخاطب را به مکان هایی می برد که در آن ها تمامِ «همسایه ها» جمع شده اند و منتظرِ دیدار. سارک، پدرش و خودش را در قبالِ هم روایت می کند و به یاد می آورد که چگونه احمد محمود، محمود شد و محمود ماند و حالا اوست که بعدِ بیش از بیست سال از مرگِ نویسندهٔ زمینِ سوخته از او می نویسد که چگونه چراغ برافروخت. کتاب با نثرِ پُرجان و فضاسازِ سارک اعطا و تأکیدهای او بر جزئیاتی جالب مجموعه ای است از جستارهای یک دختر دربارهٔ پدر یا یک پدر به روایت یک دختر و قطعاً یک نویسنده دربارهٔ یک نویسندهٔ دیگر.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • مجموعه گفتگوها با عنوان «درباره سینما» به کوشش بهزاد اسدی، تهیه شده است. اولین جلد از این مجموعه به کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و کارگردان بنام ایرانی اختصاص دارد پرتوی چهار سیمرغ بلورین فیلمنامه، دو جایزه جشنواره برلین و جوایز متعدد دیگری گرفته است. در این کتاب تلاش شده است علاوه بر گفتگو درباره سینمای ایران و جهان به طور اخص واکاوی فیلمنامه نویسی در ابعاد و ساختارهای مختلف نیز بررسی گردد. در این کتاب، به کارنامه پرتوی از جمله فیلمنامه های محمد رسول الله، کافه ترانزیت، من ترانه پانزده سال دارم، شب و... پرداخته شده و پرتوی بسیار بی پرده درباره سینماگران ایران و جهان اظهار نظر کرده است. در این گفتگوها اطلاعات ارزشمندی هست که می توانند برای سینماگران امروز و آینده ایران بسیار سودمند باشند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • آنچه را در ابتدای نامه ها دیگران برای افراد گوناگون با عناوین مخاطبه ای و کلمه های متکلف به نثر آورده اند، شهاب الدین عبدالله مروارید به رباعی بیان کرده است. رباعیات مروارید مقدمه ای بر به وجود آمدن مکتب وقوع و واسوخت های درونی است. از دیگر ابداعات او می توان به «افشان غبار»، «کاغذ ابر و باد» و تکنیک «گرفت» در ساز قانون اشاره کرد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • شهاب الدین عبدالله مروارید از رباعی سرایانی بود که اغلب، موضوع های خاصی را در اشعارش لحاظ می کرد و به سبب مهارت در دبیری و برتری و فضیلتی که در این رشته داشت، توانست موضوع های مربوط به اصطلاح های دیوانی و مخاطبان را در رباعیات خود بیاورد تا مترسلان و دبیران از آن در سرفصل نامه هایشان بهره گیرند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • چرا که همه چیز از قبل در من مدفون شده بود. چیزی میان تراژدی یونانی و کمدی ایتالیایی دیگر نمی دانی در کدام ژانر هستی، در درامی که باید جلوی خنده ات را بگیری یا در کمدی مضحکی که حال و هوای غریبی دارد. نه شکوه ای، نه درسی، نه حکمتی. فقط چکامه ای شکست خورده، شعری در مدح قدرت مطلق بی معنایی در تقابل با منطق، بینشی فرای خوشبختی و تیره بختی.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • تکنیک کودتا، با نشان دادن این که چطور مشتی مرد مصمم بیش وکم به راحتی از عهدهٔ تسخیر دولتی مدرن برمی آیند، به مذاق اصحاب قدرت در آمریکا خوش نیامد و خیلی زود در زمرهٔ کتاب های خطرناک قرار گرفت و ممنوع شد. البته در جایی که دموکراسی باشد، کتاب ها هرگز ممنوع نخواهند شد؛ بلکه صرفاً به طور رسمی نادیده گرفته می شوند که تقریباً همان نتیجه را می دهد. کتاب مالاپارته کار بسیار مهمی است که می تواند به کار دانش پژوهان و علاقه مندان حوزهٔ علوم سیاسی و تاریخ بیاید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • تکنیک کودتا تیغ دودمی بود که کورتزیو مالاپارته بابت آن از زمین و زمان زخم خورد، چرا که آب در خوابگه مورچگان ریخته بود: دولت های توتالیتر آن را ممنوع کردند، دولت های لیبرال و دموکراتیک در ردیف کتاب های ضاله قرارش دادند، تروتسکیست ها فاشیستی نامیدندش، تعدادی از کمونیست ها آن را تروتسکیستی دانستند، نازی ها آتشِ کتاب سوزان خود را به سوخت بارش فروزان داشتند و تازه این همهٔ ماجرا نبود و تحقیر و تعقیب و تبعید به اضافهٔ زندانی شدن و تا سرحد مرگ رفتن مواهب دیگری بود که این کتاب نصیب نویسندهٔ خود کرد؛ نویسنده ای که زمانی حامی جمهوری خواهی بود، چندی هواخواه فاشیسم و دیری پشتیبان ضدفاشیسم و حتی کمونیسم.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 3
  • حسن عباس، استاد برجستۀ دانشگاه دفاع ملی در واشینگتن که سابقۀ همکاری با دولت ها بی نظیر بوتو (1994-1996) و پرویز مشرف (1999-2001) را در کارنامه دارد، در بازگشت طالبان سعی در معرفی طالبان دارد، ولی نه آن طالبانی که تصویرش در دهۀ 1990 در اذهان به ثبت رسیده، او تأکید دارد: «خطای راهبردی کشورهای منطقه و جهان در بی قیدی، بی توجهی و عناد در شناخت پدیدۀ شوم طالبان بوده و حال متهم به تماشای قدرت نمایی آن ها در افغانستان هستند.» روایت حسن عباس از طالبان در کتاب بیش از آن که به شناخت طالبان جدید کمک کند، آینه ای تمام نما از «غفلت» کشورهای همسایه و حتی جهان غرب از تغییر و تحولات در درون طالبان است

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 4