• بهترین کتاب گردشگری ایران – در این قسمت سعی شده که به معرفی بهترین کتابها از ناشران مختلف معرفی شود . باید بگویم که بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری کشور ایران از نظر جاذبه های باستانی و تاریخی  در رتبه دهم  و از نظر جاذبه های طبیعی در رتبه پنجم در جهان است.

    راهنمایی های موجود در بهترین کتاب گردشگری ایران

    در این کتابها نویسنده آنها سعی بر این داشته که راهنمایی هایی در مورد موارد زیر در درون کتاب بگنجاند و قابل ذکر است که این گونه کتابها به صورت کاملا مصور و رنگی چاپ می شوند.

    1 – راهنمایی های لازم در مورد هتل ها و اقامتگاهها  مانند نام ، آدرس و تلفن انها 

    2 – مکانهای گردشگری هر استان و شهر 

    3 – غذاها و سوغاتی های آنها

    4 – و …

    محتوای کتاب (ویترین جاذبه های گردشگری ایران (علیپور/گلپور/توسعه دهندگان))نه تنها لیست کامل نقاط گردشگری هر استان درج گردیده بلکه تصاویر و توضیحاتی درباره برخی از نقاط معروف و برگزیده گردشگری در هر استان درج شده تا با فضای کلی هر استان آشنا شوید. همچنین در این کتاب نام و آدرس و تلفن هتل ها و مهمانسراها ی سراسر کشور لیست شده تا در صورت تمایل با آنها تماس گرفته شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 4
  • پژوهش یا تحقیق یک روند هوشمندانه، هوشیارانه، خلاقانه و سامانمند برای یافت، بازگویی و بازنگری پدیده ها، رخدادها، رفتارها و انگاشته ها است. دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران در فعالیت های تخصصی خود به شکل های مختلفی با پژوهش و ارائه مواجه می شوند. بدون شک کسب اطلاعات کافی در مورد روش مناسب انجام پژوهش و نکات کلیدی مرتبط باارائه ی نتایج پژوهش برای آنان از ضروریات و لوازم موفقیت در کار است.

    اطلاعات کتاب : 

    1: مفاهیم اصول و روش های پژوهش

    2:نکات مقدماتی و مفاهیم پایه در پژوهش

    3:روش پژوهش

    4:تعیین موضوع و عنوان پژوهش

    5:تهیه طرح پژوهش

    6:شناسایی و تهیه منابع

    7:تنظیم ساختار اولیه مطالعه و یادداشت برداری

    8:انجام بخش عملی پژوهش

    9:ایجاد پیش نویس اولیه

    10:ساختار و ویژگی های عام گزارش های مهندسی

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 6
  • فهرست مطالب کتاب 
    فصل هفتم : تحلیل تنش های القایی در فضاهای زیرزمینی و اندازه گیری تنش 
    فصل هشتم : بارهای وارد بر جداره تونل ، مچاله شوندگی ، انفجار سنگ ، آماس و واکنش زمین 
    فصل نهم : پایداری شیب و پی 
    فصل دهم : پایداری پایه های معدنی 
    فصل یازدهم : نفوذ پذیری در سنگ 
    فصل دوازدهم : کاربرد مکانیک سنگ در پایداری چاه های نفت 
    مراجع 

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 11
  • مکانیک سنگ علمی است که رفتار مکانیکی سنگها را در برابر میدان های نیروهای اطراف مورد مطالعه قرار می دهد و دامنه کاربرد این علم در کلیه حوزه هایی که به نحوی با سنگ و خاک سر و کار داشته باشند می تواند باشد. لذا پرواضح است که جهت احداث پروژه ها و سازه هایی که در زیر زمین ایجاد و سازه هایی که روی زمین اجرا می شوند بایستی از علم مکانیک سنگ بهره گرفت تا بتوان سازه هایی مطمئن و ایمن را اجرا نمود. احداث ساختمانهای بلند و آسمانخراش ها که فوندانسیون سنگی دارند، پل ها، راههای ارتباطی کوهستانی، پناه گاههای زیرزمینی و متروها و همچنین حفاری های چاه های نفت و گاز و پایداری آنها از جمله موارد کاربردی علم مکانیک سنگ هستند لذا با توجه به اهمیت موضوع و فقدان منبع جامعی در زمینه مکانیک سنگ و نیاز دانشجویان این حوزه ها، مولف را بر آن داشت که با توجه به تجربیاتی که در کلیه حوزه های فوقانی دارا میباشد این کتاب را تهیه نماید تا علاوه بر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری، متخصصان، پیمانکاران و مشاوران شرکتهای مرتبط نیز از آن بهره مند گردند. 

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 8
  • کتاب انسان در جستجوی معنا (Man’s Search for Meaning) اثری از ویکتور فرانکل روان‌پزشک و عصب‌شناس اتریشی است و در سال 1946 در اتریش به چاپ رسیده است. این کتاب که روایت تجربیات او در زمان سهمناک اردوگاه کار اجباری نازی است به اهمیت معنای زندگی انسان در سخت‌ترین شرایط خواهد پرداخت و تلاش می‌کند تا نگرش جدید‌ش را در روان‌شناسی «لوگوتراپی» تبیین کند.

    کتاب انسان در جستجوی معنا شرح زندگی‌نامه‌ای از ویکتور امیل فرانکل است که در آن سعی دارد تا از نظریه‌ی خود یعنی معنادرمانی یا لوگوتراپی دفاع کند. باور او این بود که پیدا کردن معنا و هدف در زندگی می‌تواند کلید خوشبختی و یا رفاه انسان باشد. او این نظریه را در شهر وین پایتخت اتریش، پیش از اتفاقات حزب نازی در آلمان نگاشت. از آن‌جایی که یهودی بود، به همراه همسر باردار، والدین و برادرش در سپتامبر 1942 توسط مقامات آلمان نازی دستگیر شد. آن‌ها از وین محبوبشان تبعید شده و به مدت سه سال در یک گتوی آلمانی به نام ترزینشتات در چکسلواکی منتقل شدند. این اردوگاه که یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های کار اجباری بود، در محله‌ی فقیرنشین اقلیت‌های یهودی قرار داشت و بیش از 35 هزار نفر در آن به قتل رسیدند. جایی که فرانکل نیز در آن درگذشت. فرانکل و سایر اعضای خانواده‌اش بعداً به اردوگاه آشویتس در لهستان منتقل شدند و در آنجا همه‌ی آن‌ها به جز خود او درگذشتند. او از نظریه‌ی معنادرمانی برای تسلی دادن به خود و دیگر زندانیان استفاده کرد. نظریه‌ای که در شرایط سخت کاری و فشارهای روانی و اجتماعی بسیار بتواند معنای دوباره‌ای را به مردم برگرداند و به آن‌ها کمک کند تا بتوانند دوباره احساس رفاه کنند.

     

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 12
  • کتاب ارزیابی ذخایر معدنی مدرسان شریف مشتمل بر هفت فصل، مطابق با سرفصل های مصوب آموزش عالی می‌باشد و در هر فصل ابتدا مفاهیم به‌صورت کامل همراه با هدفمندترین مثال ها و نکات لازم توضیح داده ‌شده‌اند؛ سپس سالات کنکور ارشد سراسری و آزاد سالهای قبل به همراه پاسخ تشریحی در قالب تست‌های طبقه بندی شده آورده شده اند.

    در انتهای هر فصل آزمون‌هایی تالیفی جهت سنجش داوطلبان قرار داده شده که کلید این سؤالات در انتهای کتاب آورده شده است.

    در انتهای کتاب، سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سراسری چند سال اخیر با پاسخ کاملاً تشریحی و 3 مرحله آزمون خودسنجی جهت سنجش دانشجویان ارائه شده است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 5