معرفی کوتاه

مجید رضائی راد

نویسنده، مترجم، ویراستار علمی و ادبی کتاب و مقالات، استاد دانشگاه؛ ساکن در تهران

امتیاز: 1613
سن گیسومی: 7 سال و 6 ماه
آخرین فعالیت: 18 ساعت و 21 دقیقه قبل
بیوگرافی

دارای کاردانی بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارشناسی بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ارشد آموزش بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکترای مدیریت خدمات بهداشتی درمانی از دانشگاه آزاد اسلامی، دوره عالی تحقیقات. نویسنده، مترجم، پژوهشگر و مدرس دروس مدیریتی (بهداشت، بازرگانی، آموزشی)، زبان های تخصصی، برگزارکننده کارگاه های علمی مقاله نویسی، نگارش علمی و دانشگاهی، ارتباطات بصری برای کسب و کار و آموزش، ارائۀ مؤثر پاورپوینت، مشاوره در زمینۀ علمی-پژوهشی

تحصیلات
  • دانشگاه آزاد اسلامی، دوره عالی تحقیقات
    دکترا - مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
    1372/9 - 1377/5
آثار و دستاوردها
  • کتاب «گرافیک و ارتباط بصری برای کسب وکار و آموزش»
    1401/12
    گروه‌های مختلف مانند کارکنان و مدیران سازمان‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و مدرسان و استادانی که در پی انتقال مؤثرتر پیام خود هستند، به دنبال شیوه‌هایی کوتاه، سریع، دقیق و کامل هستند. این کتاب مرجعی کاربردی به پرسش‌های رایج این گروه‌ها مانند «چگونه یک سند(متن) طراحی می‌شود؟» یا «بهترین روش طراحی جدول و نمودار چیست؟» یا «در نمودارهای خود از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟» است. کسانی که در هنگام مطالعه متن را خلاصه می‌کنند تا آن را زودتر و بهتر یاد بگیرند و به خاطر سپارند، یا در جلسه‌ای برای دیگران ارائه دهند نیز می‌توانند از اصول کاربردی ارائه‌شده در کتاب بهره برند.
    کتاب را از اول تا آخر بخوانید یا برای یافتن راهکارهای عملی فصل‌های مشخصی را مطالعه کنید. فصل‌های کتاب عبارتنداز: مقدمه، طراحی مستندها، ایجاد جدول و نمودار، استفاده از رنگ، استفاده از عکس و تصویر، یکپارچه‌کردن نمودارها در متن، استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت، انتخاب طراح گرافیست، استفاده از اطلاع‌نگاشت (اینفوگرافیک) و نقشه‌برداری ذهنی و نقشۀ ذهنی. کتاب یک پیوست مجازی جذاب (https://safirardehal.com/viscom/) نیز دارد.