• این کتاب در سال 2008 نوشته شده بنابراین دیدگاه های به نسبت قدیمی نسبت به سیر جهان داره. ولی با اینکه 13 سال پیش نوشته شده همچنان آینده ای که فرید زکریا در این کتاب به تصویر میکشه، مثل چند قطبی شدن جهان در سال های آینده به نسبت صحیح و دقیقه. به علت این که در این زمان ایران هنوز حتی به موشک هم دست نیافته و به قدرت منطقه ای بدل نشده، مشخصه که در معادله جهان پساآمریکایی از نظر زکریا نقشی نداره. زکریا جهان پساآمریکایی رو بیشتر شامل روسیه، برزیل و هند معرفی کرده و اعتقاد داره که آمریکا هم ممکنه اگر که در مقابل چندقطبی شدن جهان مقاومت نکنه، بتونه در این جهان چند قطبی یکی از قدرت های برتر باقی بمونه.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 29
  • تدا اسکاچ پل پرفسور جامعه شناختی متخصص در حوزه انقلاب‌های اجتماعی در دانشگاه هاروارد آمریکا است. او این کتاب را در سال 79 (سال پیروزی انقلاب ایران) درست چند ماه قبل از پیروزی انقلاب نوشت و پیروزی انقلاب باعث شد که او مقاله‌ای را در سال 1981 به اسم «دولت رانتیر و اسلام شیعی در انقلاب ایران» منتشر کرده و عقاید خود در مورد انقلاب‌های اجتماعی را بازبینی کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 32
  • رایان هالیدی شاگرد رابرت گرین نویسنده کتاب 48 قانون قدرت و استادی می‌باشد. او این کتاب را نیز به سبک کتابهای استاد خویش نوشته و در هر فصل مثال از شخصیت های تاریخی مختلف از جمله خشیارشاه، اسکندر مقدونی، آیزنهاور و ... می‌آورد و علت پیروزی یا شکست آنها را در مقابل ایگو یا همان غرور درون بیان می‌کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 24
  • این کتاب زندگی سلطان عبدالحمید دوم عثمانی را از زمان کودکی که پدرش سلطان عثمانی بوده است، تا زمان مرگش از زبان خودش شرح می دهد. دوران عبدالحمید دوم از این نظر اهمیت دارد که اولا دوره اضمحلال امپراتوری عثمانی است و ثانیا دوره ای است که مکتب صهیونیسم توسط دکتر هرتزل تاسیس شده است. دکتر هرتزل بارها سعی کرد که فلسطین را به قیمت گزافی از عبدالحمید خریداری کند، ولی عبدالحمید که واقف به ذات واقعی درخواست هرتزل بود، و می دانست که قدس حرم مسلمانان است، از دادن آن ممانعت به عمل آورد. عبدالحمید تلاش زیادی برای بازسازی امپراتوری رو به زوال عثمانی کرد ولی کار از کار گذشته بود و ضعف دو قرن پیش عثمانی چنان آن را ضعیف کرده بود که نمی شد کار زیادی به جز کند کردن روند اضمحلال برای آن انجام داد. عبدالحمید سرانجام توسط یک گروه شورشی، از حکومت خلع و برای باقی عمر خویش حبس خانگی بود. و مشاهده کرد که امپراتوری مورد علاقه اش چگونه با وقوع جنگ جهانی اول و ضعف سلطان عثمانی، دچار فروپاشی شد. نکته جالب این است که در خاطرات اسم از آتاتورک به عنوان یک سرباز شورشی آورده می شود که عبدالحمید او را عامل خطرناکی دانسته و دستور تبعیدش را می دهد. لکن عزل سلطان، و وقوع جنگ جهانی اول او را مطرح کرده و به روی کار می آورد. و می دانیم نهایتا او کسی است که دروازه های تمدن ترکیه اسلامی را به روی صهیونیست ها باز می کند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 11