• شهید پرافتخار و قهرمان ملی ایران، «احمد کشوری» به هیچ‌چیز غیر از اعتقادات و شرافت ملی میهنی خود فکر نمی‌کرد و راهی جز اعتلای ایران و اسلام نپیمود. این کتاب، شرح مختصری از زندگی و رشادت‌های امیر همیشه سربلند هوانیروز «احمد کشوری» است که در چند فصل با عناوین «کودکی و تحصیلات»، «هوانیروز و دوران دانشجویی»، «مبارزات سیاسی»، «پیروزی انقلاب»، «ایلام و دفاع مقدس» روایت می‌شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 31
  • چای اخر. مسعود اب اذری✳️

    این کتاب، براساس زندگی پرافتخار شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری نوشته شده است.

    «چای آخر»، روایت‌هایی کوتاه و دل‌نشین درباره‌ی زندگی شهید احمد کشوری است. این روایت‌ها از کودکی تا شهادت او را شرح می‌دهند که از میان ساعت‌ها گفت‌و‌گو با خانواده، دوستانِ هم‌کلاسی، هم‌دوره‌ها و هم‌رزمانِ دوران جنگ این شهید بزرگوار تهیه شده است.
    خلبان شهید احمد کشوری، به‌سبب‌ دلاور‌ی‌‌‌ه‍‍ای‍ش‌ ب‍ه‌ «‌ع‍ق‍‍اب‌ ت‍ی‍زپ‍رو‌از ج‍ب‍‍ه‍ه‌‌ه‍‍ا‌ی‌ ج‍ن‍گ» شهرت داشت.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 31
  • آنتوان لورِن، نویسنده، روزنامه‌نگار، فیلم‌نامه‌نویس و کلکسیونر عتیقه، در اوایل دهه‌ی 1970 در پاریس به دنیا آمد. بعد از مطالعه در رشته‌ی سینما، کارش را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه و نوشتن فیلم‌نامه آغاز کرد. علاقه‌اش به هنر، باعث شد مدتی به‌عنوان دستیار یک فروشنده‌ی عتیقه در پاریس کار کند. این تجربه الهام‌بخش اولین رمان او شد که بعدها جوایزی به خود اختصاص داد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 31
  • غول بزرگ مهربان یا بی‌اف‌جی (انگلیسی: The BFG) فیلمی در ژانر خیال‌پردازی و ماجراجویی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ است که بر اساس رمان غول بزرگ مهربان اثر رولد دال ساخته شده‌است که نخستین نمایش فیلم در طی جشنواره فیلم کن 2016 بود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • BFG (مختص The Big Friendly Giant) یک کتاب کودک در سال 1982 است که توسط رمان نویس بریتانیایی روالد دال ساخته شده و توسط Quentin Blake به تصویر کشیده شده است. از سال 2009 ، این رمان 37 میلیون نسخه به تنهایی در نسخه های انگلستان و با بیش از 1 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • داستان کتاب:

    سوفی روی تخت‌خواب یتیم‌خانه دراز کشیده بود، اما خوابش نمی برد، چون پرتو پرنور مهتاب دزدکی از لای پرده تو آمده بود و مستقیم روی بالش او افتاده بود.
    او از تخت پایین آمد، غافل از این که الان درست ساعت جادوگری است و هرچیز غیرعادی ممکن است اتفاق بیفتد.
    دزدکی نگاه کردن به بیرون از پنجره همان و آغاز ماجرایی که به خواب هیچ بزرگ‌سالی هم نمی آید همان. دختر کوچک بی‌کس و کار وارد ماجرای عجیب و ترسناکی می‌شود و با یک غول بزرگ همراه می‌شود؛ غولی چند متری و زشت، اما با قلبی مهربان و روحی لطیف. غول بزرگ مهربان برخلاف بقیه غول‌ها، آدم نمی‌خورد. او به‌جای گوشت خوشمزه آدم‌ها، به خوردن خیار بدریخت و بدمزه‌ای عادت کرده است. غول سوفی را با خود به شهر غول‌ها می‌برد و .

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • غول بزرگ.مهربون✳️
    مگر غول مهربان هم داریم؟ ... این داستان با معرفی غول مهربان نشان می دهد که تنها انسان است که علیه هم نوع خود اقدام می کند تا جایی که صدای غول ها در می آید و به نجات آنها می شتابد!!

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • استیون کینگ، نویسنده‌ای خبره و کارآزموده است. جادوگری که از تلفیق عناصری چون واقعیت و فراواقعیت، حماسه‌ها و اسطوره‌ها با چاشنی علم و رنگ‌آمیزی تخیل، جهانی بدون مرز و بی‌پایان خلق می‌کند تا مخاطبش را مسحور جادوی خیال‌انگیزش کند. بی‌گمان شنیدن هرکدام از داستان‌های او تجربه‌ای وصف‌ناشدنی است!

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 29
  • کتاب «خواهران کوچک ایلوریا و مرد کت شلوار مشکی» اثر «استیون کینگ» نویسنده‌ی آمریکایی و برنده‌ی جوایز «او. هنری» 1996 و «برام استوکر» 2002 است.
    داستان خواهران کوچک ایلوریا «The Little Sisters of Eluria» از مجموعه داستان‌های کوتاه «آخرِ هرچیز»، درواقع پیش ‌درآمد کتاب‌های دنباله‌دارِ هفت‌قسمتی «برج تاریک» است.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 28
  • خواهران کوچک ایلوریا✳️
    در این داستان با مردی شریف و نجیب همراه می‌شویم که به‌دنبال راهی برای نجات دنیاست و ناخواسته به دامان «خواهرانِ کوچک ایلوریا» می‌افتد و این مسئله موجب رویدادهای تلخ و شیرین و گاهی رازآلود می‌شود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 28
  • اشتاین‌بک نویسنده‌ای است که درون‌مایه‌های فقر، مرگ، مبارزه‌ی افتادگان با قوی‌دستان، قحطی و … در داستان‌هایش تکرار می‌شود. در آثار او شکاف بزرگی میان سرمایه‌داران و زحمت‌کشان بیچاره به چشم می‌خورد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  • کتاب مروارید با عنوان اصلی «The Pearl» اثری کوتاه و خواندنی از نویسنده‌ی آمریکایی، جان اشتاین‌بک، است. اشتاین‌بک در سال 1962 جایزه‌ی نوبل ادبیات و دو سال بعد، مدال «آزادی» ایالات متحده را دریافت کرد. او در سال 1968 دراثر عارضه تصلب شرایین از دنیا رفت

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  • شاید مهم‌ترین درس اخلاقی و پندآموز «مروارید» این باشد که ثروت، طمع دیگران را برمی‌انگیزد، درگیری‌هایی تا مرز آدم‌کشی پدید می‌آورد، آرامش را می‌زداید، ترس و نگرانی ایجاد می‌کند و دشمن می‌تراشد....
    این داستان نمونه‌ی کاملی از سبک ناتورالیسم است و این نکته به ذهن متبادر می‌شود که هرکسی باید به دنبال گنج خودش باشد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  • فقر، مرگ و تقابل فرودست با ثروتمند، از مضمون‌های همیشگی آثار اشتاین بک است. اشتاین بک خود طعم فقر را چشیده بود و زندگی با تنگ‌دستی را تجربه کرده بود، از این‌رو به انعکاس شرایط زندگی طبقه‌ی کارگر در رمان‌هایش روی آورد

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  • مروارید.✳️

    زندگی ماهی‌گیری فقیر، در راه یافتن مروارید، دگرگون می‌شود. این داستان، براساس افسانه‌ای مکزیکی است و نویسنده در آن بر حسّ ششم زن تأکید فراوان دارد...

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 35
  • نکات تربیتی.
    برای بزرگ شدن و رشد کردن باید ترسها را کنار گذاشت.
    همیشه دروغ گویی مشکلات را پیچیده تر میکند.
    نباید مسئله ها را حذف کرد. بلکه باید حل کرد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • لاک پشت فیلی.
    داستان پسری که به محله ی حدید اسباب کشی کرده اند و اهالی محل را نمیشناسد.
    یک روز ناگهان با دیوانه ای مواجه میشود و حسابی میترسد. این ترس انقدر در جان او رخنه میکند که حتی پس از مرگ دیوانه هم تمامی ندارد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 25
  • نکات.
    تحمل سختی ها و صبوری.
    دانستن قدر نعمتها و مدام شکایت نکردن.
    استفاده ازتدبیر برای حل مشکلات.
    امید مان را هیچگاه از دست ندهیم.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 32
  • گرگها از برف نمیترسند.

    یوسف و فتاح در یک روستا زندگی میکنند.خواهر فتاح قرار است به زودی عروسی کند و از رویتا برود. او دوست دارد که خودش هم بتواند روستا را ترک کند.
    یک روز که با دوستش به ابشار رفته اند لرزشیرا در زمین حس میکنند. به رویتا بازمیگردند و میبینند همه جا ویران سده.
    گرگها هم میخواهند زخمی ها و کشته ها را بدرند.
    اما فتاح با دوستش و چند نفر از اهالی روستا که زنده مانده اند گرگها را شکست میدهند و برخی از اهالی را نجات میدهند .

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 32
  • نکات تربیتی.
    فریب دادن دیگران کار ناشایستی است. توکل به خدا و تلاش فردی در کنار یکدیگر.
    مخاطب ویژه کتاب کسانی هستند که به کارهای بد خود توجهی ندارند.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 29