• به نام او که تنها، داناست.

    معرفی کتاب «هنر زندگی دیجیتال»

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    ما فرزندان قرن بیست و یکم، بیش از  تمامی ادوار و زمانهای دیگر در معرض اتهام دسترسی به انواع رسانه ها هستیم. این برجستگی در کنار هزاران نقطه قوت و اتکا بی مثالش، بدون تردید سرشار از ضعف هایی است که بسیاری از آنها ریشه قوت گیری و رستنگاهشان در نوع نگاه و فلسفه زیستن ما در این جهانست. چرایی و چیستی و چگونگی که هر انسان می بایست داشته باشد؛  سطح تعاملات و اقتضائات ارتباطی او را با این جهان پررسانه، آشکار و معلوم می دارد.

    تردیدی نیست که گونه تربیتی انسان قرن 21، مبتنی بر اطلاعات و داده هاست، اما اینکه اطلاعات و داده ها تا کدامین لایه های ذهنی و شخصیتی ما رسوخ و نفوذ می کند،  عنصر پنهانیست که پرشمار از ما انسان ها از آن بی خبر و ناآگاهیم،  تا بدان حد که نیچه می گوید،  انسان حیوان خویشتن است.

    دایره نفوذ و قوه اثر رسانه ها که جملگی آنها، اکنون ریشه در عنصر عصر رایانه دارند، بدان حد در تار و پود زیستن آدمی، خویش را رخنه داده اند،  که دیگر شناخت ماهیت اصل بر تقدم و مقدم بر متقدم امری بسیار دشخوار و دشوارست. بروز و ظهور توانایی های آدمی در حوزه فناوری و شتاب بی پایان و رو به تزایدش، تردید ها و ابهامات بی شماری را در برابر دیدگانمان عریان نموده است که جدی ترین آنها، گونه و نوع تعاملمان با ماده سازنده ای به نام اخبارست. خبرها در ذات خود کارکردها و ساختارسازهایی هستند که هر یک به شیوه و منش و اسلوبی منحصربفرد بر پیکره شخصیت آدمی نقش می تراشند. اخبار قابلیت هایی از جمله بر هم زدن نظام فکر کردن، توهم دانایی، شهرت جعلی، انفعال آدمی،  کوچک سازی انسان،  ویرانگر قوه خلاقه، پوچ کردن قوه همدلی و همدردی آدمی، گسترش  تروریسم،  سلب آرامش، به سخره گرفتن صلاحیت و شایستگی انسان، آفت تفکر، خود ویرانگری سلامتی و نشاط، مرگ زمان و بسیار عادات و صفات ناپسند و نامناسب را در وجود آدمی رشد و بلوغ می دهند. در حقیقت عصر دیجتیال، اخبار را از سرگرمی به سلاح کشتار جمعی تبدیل نموده است.

    نگارش این کتاب توسط فردی که خود در زمره پیشتازان و چهره های بسیار برجسته حوزه رسانه و خبر و خبرسازی می باشد،  نقطه اتکاء و قوت اساسی این اثر است. و اینجانب نیز به عنوان فردی که سه دهه از عمر خویش را در عرصه رسانه به عنوان روزنامه نگار و نویسنده سپری نموده است،  بسیار شایسته و پرشهامت خواهد بود، اگر در برابر شما ایستاده و بگویم که اشتباه کرده ام، چرا که پذیرش اشتباه، در ردیف شهامت بارترین رفتارهاست.

    به دست آوردن شناختی درست و درمان از جهان رایانه ای با تمام خوب و بدش،  برای انسان قرن بیست و یکم، به مراتب پراهمیت تر از آب برای ماهی و نور برای گیاهست. نشود در زمره کسانی قرار گیریم که به بیان شکسپیر، هستند کسانی که در 35 سالگی می میرند و در 60 سالگی به گور سپرده می شوند.     

    کتاب هنر زندگی دیجیتال، همانند توقف یک فضاپیما در کهکشانهای بیکران در برابر انسانی رها یا زیردریایی در اعماق تاریک و سرد اقیانوس در برابر انسانی غرق شده است. نجات بخشی معجزه آسا از گونه انسانی خردمند که عاشق نجات هم نوعان خویش  است. مزه کردن این کتاب را که همچون پستان مادر، بسیار شیرین و گوارا و زندگی آفرینست، بر همگان؛ خصوصاً  آنانی که می خواهند لذت و طعم زیستن لذتبخش در جهان رایانه ای را تجربه کنند، پیشنهاد می کنم.

     

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 16
  • به نام خرد                                                                                          

    معرفی کتاب « هنر اندیشیدن»

    تمامی عظمت و شگفتی آفرینش انسان را میتوان در یک کلمه بیان داشت، اندیشیدن یا فکر کردن. زندگی نزد حیوانات بسیار ساده و بدون پیچیدگیست. ما انسانها با توانایی انجام کارهای وحشتناکی چشم به دنیا میگشاییم. اما اینکه تا چه میزان قادر شویم تا از نیروهای بیکران نهفته درونی خویش بهره گیریم، اساس و بنیاد چگونه زیستن آدمی را شکل میبخشد.

     طرز فکر انسان همان مسئله‌ای است که باعث می‌شود رفتارها را در طول روز انجام دهیم و بر این اساس اگر انسان دایره تفکرات خود را در طول روز محدود کند، نتایج رفتاری او نیز محدود می‌شود. از این روست که گفته میشود از کسی که زیاد کتاب میخواند نترسید، از کسی بترسید که یک کتاب میخواند و آن را مقدس میپندارد.

    اینیشتاین میگوید، که سخت ترین کار بشر، اندیشیدن است، و از آنجایی که انسانها نمیتوانند بیندیشند، میروند و متدین میشوند، از این روست که میبینیم که تعداد متدینین، خیلی بیشتر از متفکرین است.

    از برجسته ترین صفات آدمیت، اندیشیدن و تفکر کردنست. بررسی‎های علمی نشان میدهد که 80 درصد انسانها توانایی اندیشیدن ندارند، در دوران فراگیری بیماری کرونا در جهان، احتمال آنکه فردی هم مبتلا به کرونا شود و هم جانش را از دست بدهد، کمتر از 1 درصد بوده است، و این حادثه چنان پراهمیت تلقی گردید که بشریت نیاز دانست تا برای چنین خطر بزرگی، جهان را تعطیل کند، حال بنگریم که چگونه است که 80 درصد از ما انسانها قادر به اندیشیدن نیستیم، پس چگونه است که برای این رنج بزرگ خویش، دغدغه و بیمی نداریم؟

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست. تمام رنج‎های انسان از نادانی اوست و تمام گنج‎های او نیز از دانایی اوست. همچنانکه فردوسی؛ پیر فرزانه طوس، بیان داشته: توانا بود هرکه دانا بود/ به دانش دل پیر برنا بود.

    ولی افسوس که دردمندانه باید بپذیریم که 80 درصد ما انسانها توانایی اندیشیدن را نداریم. در صورتی که آدمی از توانایی اندیشیدن برخوردار نباشد، به حسب گونه خلقت و آفرینشش، به مراتب بسیار پایینتر و ناتوانتر از حیوان است از اینرو، انسان خطرناکترین حیوان خویشتنست. به بیان نیچه؛ آدمی باید فضایل را از حیوانات برباید؛ زیرا آسیب‌پذیرترین نوعِ حیوان است و حیاتش ضعیف‌ترین و لطمه‌پذیرترین الگوی حیاتی حیوانی است.

    پس فلسفه تمام این فخر فروشی و اشرف پنداری انسان در چیست؟

    اندیشیدن. تنها صفت بارز و برجسته ای که به صورت انحصاری در وجود آدمیست، اندیشیدن و فکر کردنست. اما اندیشیدن یک هنرست و بسیاری از ما انسانها از آن بری و تهی میباشیم و به هیچ روی نمی دانیم که این هنر گرانبها را اصلوب و اصولی است که میبایست برای رسیدن بدان، آموختشان. کتاب «هنر اندیشیدن» اثر شگفت انگیز جان سی. مکسول یکی از بیان‎های رسا و شیوا در خصوص معرفی و شناخت هنراندیشیدن و راه‎های رسیدن بدان میباشد. تمام قد میتوان ایستاد و با شهامت ابراز داشت که افراد موفق متفاوت با افراد ناموفق فکر میکنند. اینکه 80 درصد ما انسانها نمیتوانیم بیندیشیم بسیار زجرآور و دردآورست، ولی خبرخوش آنست که اندیشیدن، هنری آموختنی و اکتسابیست و از صفات عالی تبار در وجود آدمی، آموختن هنر اندیشیدنست.

    کتاب هنراندیشیدن، این توانایی را دارد که به افراد معنا و مفهوم فکر و اندیشه را بیاموزاند و اصول اندیشه ورزی و تفکر را بیاموزاند.

    همانگونه که نیچه باور دارد، انسان نادان زاده میشود و تحت آموزشهای نادرست، احمق میشود. آموختن هنراندیشیدن نیز مایه رستگاری و سعادتمندی وی خواهد شد. در جهان آینده‎ی پیش روی و متعلق به بازه زمانی بسیار کوتاهی در حد نیم دهه آینده، گرانبهاترین و ارزشمند دارایی انسانها، توانایی حل مسأله به مدد آموزه‎های هنر اندیشیدنست. گران قیمت ترین کالای فردای بشریت، توانایی فکر کردنست. در آموزه‎های مذهبی و دینی داریم، که یک ساعت تفکر هم ارزش با هفتاد سال عبادتست، در حقیقت عبادت، عملی جسمانی و مادیست که با جوارح و اندام‎های انسان صورت میگیرد و اگر فردی توانایی فکر کردن را داشته باشد، دستاورد و کسب شده‎های او با یک ساعت تفکر، بیش از هفتاد سال عبادت خواهد بود. مظهر و نمود آشکار چنین رفتاری را میتوان در تمایز میان کشورهای توسعه یافته و خردمحور در برابر جوامع دین محور به ضوح و صراحت دریافت.

    آموختن هنر ارزشمند اندیشیدن برای انسان، بسان آب برای ماهی و هوا برای آدمیست، تا در تجربه و سفر زندگانی، دریابیم که مأموریت ما سفر دلست نه سفر گل.

    به جملگی همنوعانی که دل در گروه دانایی و خردمندی به ودیعه گذاشته اند، مطالعه کتاب ارزشمند «هنراندیشیدن» را پیشنهاد و یاداوری میکنم. چراکه بیشتر مردم عاشق اطلاعاتند؛ و بسیاری شان علم را دوست دارند و تنها اندکی به خردمندی دست مییابند و البته فرزانگان، خود نایابند.

    در پایان بر این گمان خویش، تأکید میکنم که اگر سلطان سخن، جناب سعدی بزرگوار در دوران ما میزیست بدون تردید این بار چنین میسرود:

    ناکرده فکر گنج میسر نمی شود،              مزد آن گرفت جان برادر که فکر کرد

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 16
  • به نام او که تنها، داناست.

    معرفی کتاب «راز شفا»

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    شگفتی آفرینش انسان در تطابق غیر وصفش با طبیعت است از این رو، طبیعت نخستین مادر و کاملترین الگوی زیستن بشرست. پاسخ تمامی نیازمندیهای وی در دامان طبیعت نهفته است و هرچه زیستن آدمی قرابت و نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته باشد، زندگانی وی کم رنج تر و پرثمرترست.

    کتاب راز شفا، تلاشی در جهت معرفی این همانندی و نیازمندی به مادر شکوهمند طبیعت است. احمد مختاری نیا، نویسنده فهیم و دوست ارجمندم، صفات ممتاز و بی نظیری در این زمینه داراست، وی مدرس و نویسنده حوزه متافیزیک و دارای آثار فاخری چون الهه ثروت، گنجینه سلامتی، درمان دیابت با گیاهخواری، موفقیت در 21 روز، زنان موفق، معجزه آب درمانی با عسل، طبیب شما کیست؟ و ... می‎باشد. این برجستگی و تسلط وی به مفاهیم حوزه کائنات و تلفیقش با دانش طب سنتی، سبب گردیده تا کتاب راز شفا، به عنوان مجموعه ای نفیس و کارگشاه از آب درآید. این کتاب بسان داروخانه ای طبیعی و مشکل گشا برای بسیاری از ناتعادلی‎ها و ناخوشی‎های تن آدمی، همچون ناخوشی‎های ناحیه سر، گوارش، قلب، مفاصل، ناتوانی‎های جنسی، رودهها، طبایع، خواب و بسیاری از بیماری‎های دیگر؛ نسخه‎هایی از دامان مادر پاک طبیعت را به عاشقان سلامتی و دانایی پیشکش کرده است. برای سلامت و دوری از رنج تن، وجود کتاب راز شفا، همچون وجود افتخار انگیز دیوان حافظ در طاقچه هر خانه ای ضروری و کاربردی می‎نمایاند.

    معرفی خواص و صفات و انباشته‎های مواد مؤثره موجود در گیاهان و میوه‎های گوناگون و سازگاری یا ناسازگاری آن با طبایع مختلف و اخلاط چهارگانه، بسان پزشکی خردمند و دلسوز و نوع دوست در کتاب راز شفا برشمرده شده است.

    نسخه‎های پیشین این کتاب در سه جلد ارائه شده بودند که در این چاپ به صورت یکجا و تک جلدی و با کیفیت ظاهری همراه با هنر شناخت فونت‎های نگارشی، بسیار چشم نواز و شایسته به زیور طبع آراسته گردیده است.

    همچانکه افلاطون حکیم می‎فرمایند: سلامتی تاجیست بر سر انسان که فقط بیماران آن را می‎بینند، یادآوری می‎کنیم که هرگامی که به سوی سلامتی و شادتنی و تن سلامتی بر می‎گیریم، رفتاری خردمندانه و زیبنده‎ی شأن و منزلت یک انسان فهیم است. و کتاب راز شفا نیز نه به عنوان آخرین کتاب در حوزه دانش سلامت بشری، بلکه در کنار دیگر کتابهای موجود، امکان بهره مندی از آن در زندگانیمان مقدور و میسورست.

    باشد که این اتفاق، رخدادی دیگر در زندگی شما عزیزانی باشد که تازه با این کتاب آشنا شده اید.

     

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 23
  • به نام او که تنها داناست.

    معرفی کتاب «راز شفا»

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    شگفتی آفرینش انسان در تطابق غیر وصفش با طبیعت است از این رو، طبیعت نخستین مادر و کاملترین الگوی زیستن بشرست. پاسخ تمامی نیازمندیهای وی در دامان طبیعت نهفته است و هرچه زیستن آدمی قرابت و نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته باشد، زندگانی وی کم رنج تر و پرثمرترست.

    کتاب راز شفا، تلاشی در جهت معرفی این همانندی و نیازمندی به مادر شکوهمند طبیعت است. احمد مختاری نیا، نویسنده فهیم و دوست ارجمندم، صفات ممتاز و بی نظیری در این زمینه داراست، وی مدرس و نویسنده حوزه متافیزیک و دارای آثار فاخری چون الهه ثروت، گنجینه سلامتی، درمان دیابت با گیاهخواری، موفقیت در 21 روز، زنان موفق، معجزه آب درمانی با عسل، طبیب شما کیست؟ و ... می‎باشد. این برجستگی و تسلط وی به مفاهیم حوزه کائنات و تلفیقش با دانش طب سنتی، سبب گردیده تا کتاب راز شفا، به عنوان مجموعه ای نفیس و کارگشاه از آب درآید. این کتاب بسان داروخانه ای طبیعی و مشکل گشا برای بسیاری از ناتعادلی‎ها و ناخوشی‎ها تن آدمی، همچون ناخوشی‎های ناحیه سر، گوارش، قلب، مفاصل، ناتوانی‎های جنسی، رودها، طبایع، خواب و بسیاری از بیماری‎های دیگر؛ نسخه‎هایی از دامان مادر پاک طبیعت را به عاشقان سلامتی و دانایی پیشکش کرده است. برای سلامت و دوری از رنج تن، وجود کتاب راز شفا، همچون وجود افتخار انگیز دیوان حافظ در طاقچه هر خانه ای ضروری و کاربردی می‎نمایاند.

    معرفی خواص و صفات و انباشته‎های مواد مؤثره موجود در گیاهان و میوه‎های گوناگون و سازگاری یا ناسازگاری آن با طبایع مختلف و اخلاط چهارگانه، بسان پزشکی خردمند و دلسوز و نوع دوست در کتاب راز شفا برشمرده شده است.

    نسخه‎های پیشین این کتاب در سه جلد ارائه شده بودند که در این چاپ به صورت یکجا و تک جلدی و با کیفیت ظاهری همراه با هنر شناخت فونت‎های نگارشی، بسیار چشم نواز و شایسته به زیور طبع آراسته گردیده است.

    همچانکه افلاطون حکیم می‎فرمایند: سلامتی تاجیست بر سر انسان که فقط بیماران آن را می‎بینند، یادآوری می‎کنیم که هرگامی که به سوی سلامتی و شادتنی و تن سلامتی بر می‎گیریم، رفتاری خردمندانه و زیبنده‎ی شأن و منزلت یک انسان فهیم است. و کتاب راز شفا نیز نه به عنوان آخرین کتاب در حوزه دانش سلامت بشری، بلکه در کنار دیگر کتابهای موجود، امکان بهره مندی از آن در زندگانیمان مقدور میسورست.

    باشد که این اتفاق، رخدادی دیگر در زندگی شما عزیزانی باشد که تازه با این کتاب آشنا شده اید.

     

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

     

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 14
  • به نام او که تنها، داناست.

    معرفی کتاب «دانسته ها به کار می آیند »

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    در  زبان شیرین پارسی، گفته ها و اندرزهای ارزشمندی داریم همچون:

    سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار

    یا دو صد گفتار چون نیم کردار نیست

    یا مشت نمونه خروارست

    و کلام های دیگر بسیاری که در دل خویش، رازی برزگ نهفته دارند، تمام این مفاهیم در پی این واقعیت اند که ارزش و قدرت عمل را بیان دارند. تمایز انسان های ظفرمند و ناظفرمند، تنها در عمل به گفتار و دانسته هاست. کتاب ارجمند و قدرتمند دانسته ها به کار می آیند، با بیان شیوا و رسای کنت بلانچارد راهگشایی راهبردی و اساسی در رسیدن به توانایی چگونگی عمل به گفتار و دانسته هاست. یکی از زیباترین بیان هایی که از ارزش اقدام و عمل می توان برشمرد، کلام کوروش بزرگ است، آنجایی که بیان می دارد، «جهان آفرین، دست هایی را که کمک می کنند بیش از لبهایی که دعا می کنند دوست می دارد».  امروزه اگر ادعا کنیم که عمل کردن، ارزشمندتر از دانستن است، ادعایی به گزافه نگفته ایم، زیرا در قبرستانها، انسانهای بیشماری خفته اند که اندیشه های بزرگ بسیاری داشته اند.

    یونسکو؛ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، با بررسی تغییرات جاری  در جهان، هر از چندگاهی مبادرت به باز تعریف  مفاهیم و واژگان می نماید،  از جمله این مفاهیم و واژگان، معنای سواد می باشد، در آخرین بازتعریف  معنای سواد، یونسکو سواد را برابری علم با عمل دانسته به گونه ای که در تعریف جدید، کسب مدرک دکتری برابر با 5 درصد از سواد خواهد بود.

    گویش روان و قابل درک و فهم کتاب در کنار حجم بسیار کوچک آن انسان را به یاد مثل زیبای فارسی می افکند که فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه؛ اصالت و ماهیت تیزی و اثرگذاری ویژه ای در دل و جان مایه خویش داراست.

    شاه بیت و شکوه این کتاب در عبارت سحرانگیزی است که شاید برای بسیاری از خوانندگان تازگی و طراوتی نوگونه داشته باشد که می فرماید: «مردم باید کمتر، بیشتر یاد بگیرند نه بیشتر، کمتر یاد بگیرند» زیرا تنها یک درصد از انسانه ها می توانند آنچه را که آموخته اند به خاطر بیاورند.

    مطالعه این کتاب ارجمند و دلنشین را به دوستدار دانش و آگاهی و کسانی که دوست دارند تا دانسته هایشان به کارشان آیند و تنها انباری از دانسته ها نباشند و بار اضافی اطلاعات را بر دوش نکشند، پیشنهاد می کنم، زیرا ما متعلق به دورانی هستیم که کمبود دانش و آگاهی نیست، چون جریان دانش بسیار روان تر از گذشته ها در جریان و دسترس می باشد، و نیاز اساسی ما با توسعه و پیشرفت، عمل بدانچه که می دانیم است. 

    و چون گذشته آرزومندم که این اتفاق، رخدادی دیگر در زندگی شما عزیزانی باشد که تازه با این کتاب آشنا شده اید.

     

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

     

     

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 13
  • به نام او که تنها، داناست.

    معرفی کتاب «معجزه ذهن، برای رسیدن به وزن ایده آل»

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    تعادل و تناسب راز ماندگاری در هر سازه ای است، انسان نیز ماهیتاً سازه ای است که نیازمند تعادل و تناسب می باشد، رساترین و بارزترین نمود تعادل در انسان،  ظاهر و بدن اوست. وزن و اضافه وزن در جهان کنونی یکی از اساسی ترین مسائل پیش روی آدمیست، تا بدان حد که سرچشمه بسیاری از دگرگونی های زندگی آدمی، نهفته در ارتباط او با مفهوم و مقوله وزن و تعادل ظاهری اوست.

    همچنان که می دانیم، ذات و جوهره وجود کالبدی آدمی،  هویتی از جنس انرژیست، و هرگاه چرخه چرخش این انرژی برقرار و برمدار باشد، مفهومی به نام عدم تعادل یا ناتناسبی در میان نخواهد بود.

    سرلوحه و سرنخ کتاب «معجزه ذهن برای رسیدن به وزن ایده آل»، الهام و الگوی گیری از ماهیت درمان ذهنی و رفتار با انرژی درونی آدمیست.

    گویش کتاب از آغاز با بیانی ساده و الهام بخش و تصویرسازی ذهنی از خوراک و نیازهای آدمی و فروشکستن ترس های نادرست از خوردن و رفتار شکرآمیز از داشته های درونی، تصویری دوستانه و مهرورزانه بین فرد و خوراک وی می آفریند تا انرژی ناپاک نهفته در افکار نادرست، دچار انباشتگی  و چولگی در ذهن فرد ایجاد ننمایند که در نتیجه این دگرگونی، فرد در معرض تغییر تعادل در ساختار انرژی ذهنی خود نمی شود،  زیرا هرچه درعالم واقع اتفاق  افتاده است،  ابتدا ریشه ای ذهنی و درونی در فرد داشته است. با شکسته شدن این سد،  آدمی به قابلیتی دست می یابد که می تواند با خوردن آب چاق شده و با خوردن شیرینی لاغر!!!!.

    بیان کتاب بسیار ساده، حجم کتاب بسیار ناچیز و سطح اثربخشی آن به گونه ای است که ادعای نگارنده برای خشکانده همیشگی بیم و وحشت چاقی و لاغری در فرد، را تضمین و عملی می سازد.

    نویسنده در کتاب نخست خود یعنی «معجزه ذهن برای رسیدن به آرزوها»، پیش درآمدهای ارزشمندی را در تحقق خواسته های خویش در کتاب دوم یعنی معجزه ذهن برای رسیدن به وزن ایده ال، مطرح داشته است. اگر این دو کتاب را به بسان خواهر و برادری دو قلو بپنداریم، تلقی درست و بجایی داشته ایم و ترکیب این دو کتاب می تواند دستگیری و حمایتی کارساز و روشنگر را در برابر دیده گانمان قرار دهد.

    اضافه وزن و چاقی در شمار بلایایی هستند که که اگر خود به طور مستقیم آدمی را در معرض  تهدید و مشتقات بسیارش قرار ندهند، نتایج آنها همچون کم تحرکی، سایش مفاصل، فشار مضاعف و کشنده به قلب به دلیل افزایش حجم کارکرد آن، خسارت وارده به ستون فقرات و ...  آرامش و آسایش را از زندگی فرد خواهد ربود.

    محتوای کتاب هیچ منافات و تضاد و تقابلی با رویه ها و دستورهای درمانی وپزشکی شما نخواهد داشت و می توانید هم عرض آن، از نتایج حیرت آورش بهره های فراوان ببرید.

     تردیدی نداریم که بهره گرفتن از این کتاب در سرزمینی که مردمانش از بالاترین سرانه مصرف دارو و درمان برخوردارند، می تواند گامی موثر و نجاتبخش باشد؛ حتی اگر بتوان با آن یک انسان را نجات داد، همانگونه که در بیانی شریف و عبری داریم: اگر یک انسان را نجات بدهی، همه‎ی انسانها را نجات داده ای.

    باشد که این اتفاق، رخداد ارزشمند دیگری در زندگی همگانی باشد که تازه با این کتاب آشنا گردیده اند.

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 21
  • به نام او که تنها، داناست.

    معرفی کتاب «شفای زندگی»

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    بقراط حکیم در عبارتی تکان دهنده و جاودانه می فرمایند: سلامتی تاجیست بر سر انسان که فقط بیماران آن را می بینند.

    با الهام از این عبارت راهگشا می توان معرفی کتاب ارجمند شفای زندگانی؛ نوشته خانم لوییز اِل هی را آغاز نمود که جوهره و اساس وجود آدمی، مفهوم و ماهیتی شکل گرفته از انرژیست، که در اشکال گوناگون خود ، تغییر حالت می دهد. این تغییر حالت و دگرگونی با مفاهیمی از جنس درد و ناسازگاری همراه است که در بیان ما انسانها از آن به عنوان بیماری یاد می کنیم.

    خانم لوییز ال هی با شناخت و درک دقیق این واقعیت و بر پایه تحقیقات و دستاوردهای علمی چندین دهه، دریافته است که هر بیماری در وجود انسان، محصول یک نگرش از نوع انرژیست که در ناحیه ذهن انسان متبلور و ظاهر می گردد،  و هرگاه انسانی موفق در برطرف نمودن این نابهنجاری و ناسازگاری در ذهن خود شود،  نتیجه اش در اندام وی هویدا خواهد شد.

    اکنون همگی ما به خوبی دریافته ایم که مادر حقیقی انسان ، طبیعت است و هرچه انسان به ذات مادرانه خویش نزدیک و نزدیک تر شود،  از سلامت جسم و روان بیشتری برخوردار خواهد بود،  و اساس سلامت در طبیعت جریان دائمی و پیوسته و بدون خدشه انرژیست. یکی از تجربیاتی که هر انسانی بارها و بارها در دوران حیات خویش دریافته است،  زمانیست که در آغوش و ذات طبیعت شبی را بیتوته و گذران می کند،  احساسی سرشار از نشاط و شادابی دارد، چه قرار گرفتن در زیر درختی، یا در جریان آبی یا شبی در دل کویر سپری نمودن یا دل به قامت رسا و بلند کوهستانی سپردن، سبب ایجاد احساس آرامش و شادی زایدالوصفی می گردد که فقط و فقط آنانی که آغوش مادر را تجربه کرده اند،  برایشان قابل درک است. و رنج بسیار امروز ما نیز حاصل همین بهم ریختگی و کم توجهی به طبیعت یا همان مادر حقیقیمانست.

    روش درمان با الهام از طبیعت در کتاب شفای زندگی، بدون تردید هیچ خللی در فرآیند درمان های پزشکی فرد بوجود نمی آورد و تنها به عنوان درمانگری مکمل که به ریشه های بوجود آورنده بیماری توجه دارد نه خود بیماری، می تواند توسط هر فردی و در هر موقعیت زمانی و مکانی، در کنار درمان های طب نوین پیگیری گردد و نتایج ارزشمند و خیره کننده آن، شما را نیز به شگفتی واخواهد داشت.

    همانگونه که بانو لوییز ال هی در شفای زندگی بیان می دارد، «هیچ دانش جدیدی وجود ندارد و همه چیز دیرینه و جاودانه است»، بلکه آن چه رخ می نمایاند آنست که مظاهر ظهور و بروز و شگردهای جلوه گری و رخ نمودنهای آنست که تغییر می کند. انسان موجودی طبیعی و هم ریخت و همسان و همساز با مادر گرانبهای خویش یعنی طبیعت است ، بنابراین هر میزان که بتواند خویشتن خویش را به ذات مادرانه خود نزدیک و نزدیکتر نماید، از آرامش جسم و جان بیشتری برخودار خواهد بود.

    از این رو تمام شیوه و منش خانم لوییز ال هی در کتاب ارزشمند شفای زندگی، الهام از طبیعت و گشودن گره های شکل گرفته در ساختار انرژی بدنی آدمیست و با گشودن آنها، درمان کارگر و اثرگذار خواهد افتاد و به راحتی تن خواهیم رسید.

    مطالعه این کتاب برای ما مردمانی که امروز در شمار یکی از پرمصرف ترین مردم جهان در سرانه دارو و درمان هستیم، بسان اکسیژن برای ادامه حیات و آب برای ماهیست.

    زبان کتاب بسیار ساده و روان و گویاست و هر گامی که در سطر به سطر و صفحه به صفحه آن پیش می روی، ندایی از درون آدمی، تأیید و مهر محکی استوار بر آن خواهد زد که این حقیقتی استوارست، چرا که احساس انسان هرگز به وی دروغ نمی گوید.

    به کسانی که این کتاب را برگزیده اند، تبریک و شادباشی از سرزمین قلب و دلم هدیه می کنم، که بدون تردید با آموختن آموزه های این کتاب، ضمن آنکه می توانید بسیاری از رنج و دردهای موجود در تن و جسم و جانتان هست را از یاد ببرید، به ضررس قاطع می توانید کلید گشاینده ای برای بسیاری از هم نوعان خویش نیز گردید.

    باشد که این اتفاق، رخداد ارزشمند دیگری در زندگی شما عزیزانی باشد که تازه با این کتاب آشنا شده اید.

     

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 41
  • به نام او که تنها داناست.

    معرفی کتاب «قانون 20/80 راز دستیابی به چیزهای بیشتر با تلاش کمتر»

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    طبیعت نخستین مادر و کاملترین الگوی زیستن بشرست، اعداد و رمز و راز موجود در آنها، خصوصاً اعداد دارای ریشه های عمیق  در دل طبیعت ، از شاهکارهای بی نظیر آموزگاری به نام طبیعت است.

    قانون 20/80 نخستین بار در حوزه دانش ریاضیات توسط پارتو بیان شد و با گذشت روزگار  و زمانی که «جوزف  موسس یوران» آمریکایی رومانیایی تبار برای نخستین بار در آمریکا اعلام داشت این رابطه در حوزه اقتصادی نیز صادق و جاریست،  ولی آن زمان در آمریکا به حقیقت این ادعا پی نبردند و ژاپنی های تیزهوش و زیرک، اساس آن را دریافتند و او را به ژاپن بردند و اندیشه های او توانست امپراطوری نوین ژاپن را در کمتر از 20 سال به دنیا آورد و در ادامه شرکتهایی نظیر  آی بی ام، مایکروسافت و ... به سراغ این مرد رفته و اندیشه های او توانست شرکتهای آی بی ام و مایکروسافت را به شکلی بنیادین زیر و زبر کند.

    ماهیت 80/20 بنیاد زندگی آدمی را در بر گرفته است، آنچنانکه تمامی مظاهر ذاتی آن بسان رودخانه ای قدرتمند در زندگانی تک تکمان جاریست. 80 درصد درآمد فروشندگان حاصل 20 درصد محصولات آنهاست،  80 درصد شادی ما  انسانها محصول نشست و برخاست با 20 از دوستانست. در 80 درصد موقعیتها تنها 20 درصد لباسهای خود را استفاده می کنیم. 80 درصد وعده های غذایی ما را 20 درصد غذاهای مصرفیمان تشکیل می دهند،  80 درصد هزینه های خط تولید متعلق به 20 درصد محصولات یا مواد می باشند،  میوه درخت تنها 20 درصد وزن درخت است، 20 درصد رفتار خانم ها باعث جذب 80 درصد خواستگاران ایشانست، تنها در صورت 20 درصد دقت بیشتر در گزینش همسر  کیفیت زندگی آدمی 80 درصد افزایش خواهد یافت. در 80 درصد رخدادهای زندگی؛ انسان 20 درصد اعمالش را تکرار می کند ، 80 درصد موفقیت های شما مرهون همکاری با 20 درصد از همکارانتانست، و مثالهای فراوان دیگری که در کار،  زندگانی، شادی و سلامت هر انسانی موثرست. از این رو شناخت قانون 80/20 متعلق به گروه یا فرد خاصی نیست، و در حقیقت این فرمول جادویی،  اکسیر زندگیست، که با بهره گرفتن از آن می توان به نتایج خیره کننده ای با کمترین تلاش دست یافت.

    فلسفه یونان باستان خود را مرهون و مدیون بردگانیست که کارهای بدنی کسانی را بر عهده گرفت که هشتاد درصد زمان آنان را اشغال می کرد و در نتیجه این رهایی، بنیاد و شالوده فلسفه یونان باستان را شکل دادند.

    روش کاری قانون 80/20 عبارتست از اینکه با کاهش و آزاد سازی 80 درصدی از حجم کار ، شما تنها 20 درصد از درآمد خود را از دست خواهید داد و 80 درصد مجال بیشتری بدست خواهید آورد و در سایه این زمان (یا همان طلای گرانبهای زمان) با فرصت یافتن برای بهبود 20 درصد اثرگذار، با افزایش یک درصد  در کیفیت کار،  خدمات، محصولات یا هرآنچه متعلق به وجود شماست، آورده های شما بین 10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت و شاهد خواهیم بود که با کاهش شدید حجم کار، دستاوردهای محیرالعقولی را کسب خواهیم کرد.

    یعنی 1 درصد تغییر، افزایش 10 تا 15 درصد در درآمد یا در دستاوردها.

    بدون تردید همچون همیشه خواهیم گفت که قطعاً این بهترین و برترین کتابی نخواهد بود که خوانندگان ارجمند خوانده اند،  اما بدون تردید یکی از شاهکارهای اثرگذار زندگانی فردفردمان خواهد بود که سبب می گردد تا نتایج گوهر باری را در زندگانی شاهد باشیم.

    باشد که این اتفاق، رخدادی دیگر در زندگی شما عزیزانی باشد که تازه با این کتاب آشنا شده اید.

     ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 14
  • به نام او که تنها داناست.

    معرفی کتاب «معجزه ذهن، برای رسیدن به آرزوها»

    رنج انسان امروز، رنج دانایی و گنج انسان امروز، گنج داناییست.

    بزرگترین خلقت های خداوند یکی آسمانست و از آسمان عظیم تر انسان. اما مفهوم این عظمت چیست؟ افلاطون معتقدست که آسان ترین کار بشر، نصیحت کردن دیگران و سخت ترین کار بشر، شناخت خویشتن است.

    کتاب معجزه ذهن برای رسیدن به آرزوها،  قطعاً بهترین کتابی نخواهد بود که خوانده اید،  ولی کتابیست که بسیار از خواندنش لذت خواهید برد و آموختنیهایی کاربردی و اجرایی بسیاری را از آن خواهید آموخت.

    کتاب معجزه ذهن بیانی ساده و بسیار روان و بدون ادعا دارد، کتابی با حجم کم و اندکش، می تواند دروازه هایی از داشته ها و توانایی های پنهان را بر روی آدمی بگشاید، که بسیاری از مسائل  و موانع پیش روی وی را برداشته و راه رسیدن به خواسته های او را هموار و آسان سازد.

    به عنوان فردی که در طی چندین سال فعالیت و تدریس حوزه شادکامی و موفقیت و توانمندسازی، کتابهای متعددی را تدریس یا مطالعه کرده ام در میان این کتابها ، کتاب معجزه ذهن برای رسیدن به آرزوها، تأثیرات و اثربخشی بسیار فراوانی داشته است و در دایره فعالین مجموعه شخصی ام، شاهد حتی درمان بیماری های صعب العلاجی همچون سرطان را در دوره ای کمتر از یک سال  با آموزه های این کتاب بوده ام،  یا جبران ورشکستگی ها و ناکامیهای فراوان اقتصادی و کاری و به ثمر نشستن تلاش های تعداد بسیاری از هموطنانم بوده ام که در سایه بهره گیری از این کتاب ، حاصلشان شده است.

    حجم کم،  بیان ساده،  گویش از جنس فرهنگ و تاریخ و تمدن ایرانی و سازگار با اعتقادات و باورهای خداباوران و متدین،  سبب گردیده تا این کتاب هم مورد پذیرش آنانی باشد که روح ملی گرایی دارند و هم نگاه مذهبی به جهان خویش دارند. یعنی این کتاب هم مقبول خواص افتاده است و هم مقبول عوام.

    جوهره و جان مایه این کتاب، رسیدن به مقام شناخت نیروی درونی انسان و شیوه های عملکرد مغز آدمیست و اینکه شاکله اساسی انسان و جهانی که در آن زیست داریم، ریخت یافته از ماهیتی به نام انرژیست و هرگونه نگرش مثبت و توان افزایی که به هویت انرژی داشته باشیم،  در کنه و اساس آدمی اثر خواهد بخشید و دایره توانایی و نفوذ او را به ضمیر ناخودآگاهی که در حقیقت سرمایه اساسی انسان را تشکیل  می دهد، بیشتر و بیشتر خواهد نمود.

    ضمیر خودآگاه آدمی تنها 10 درصد از قابلیت های اوست و ضمیر ناخودآگاه وی، 90 درصدش. بنابراین چنگ انداختن به سرمایه نود درصدی درونی آدمی، تنها راه عبور از مسائل و خواسته های بیرونی اوست.  

    آری! زمانی که با نیروهای عظیم درون خود آشنا شویم یا حتی ذره‏ای از آن را به کار گیریم، تحولی عظیم در زندگی خود ایجاد خواهیم کرد چرا که:

    ای نسخه اسرار الهی که تویی                   وی آینه جمال شاهی که تویی

    بیرون ز تو نیست، هر چه در عالم هست                 از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی

    نیروهای بیکرانی درون ماست،  توانایی ها و نیروهای شگفت انگیز کشف نشده ی بسیاری درون هر انسان وجود دارد که اگر تنها از 20 یا 30 درصد آن ها استفاده شود، انسان می تواند تبدیل به نابغه یا قهرمان شود.

    این کتاب دستوری ساده  و عملی و علمی برای چگونگی شناخت این نیروها و توانایی نهفته در وجود آدمیست که ما را قادر می سازد در سخت ترین و دشوارترین شرایط، از بحران ها و گذرگاه های گوناگون زندگانی خویش با سرافرازی و سربلندی عبور کنیم.  قابلیت های فراوان این کتاب، سبب گردیده است تا این کتاب در شمار، پرفروش ترین کتابهای کشورمان قرار گیرد.

    باشد که این اتفاق، رخدادی دیگر در زندگی شما عزیزانی باشد که تازه با این کتاب آشنا شده اید.

     

    ارادتمند شما

    دکتر سهیل یادگاری

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 59