• کتاب سالامبو از آثار گوستاو فلوبر و ترجمه احمد سمیعی (گیلانی) به چاپ رسیده است.

    داستان این کتاب در مورد “سالامبو” دختر پادشاه کارتاژ می باشد و یک ماجرای واقعی را روایت می کند. حاکم برای جنگ پیش رویش از بربرها یاری می طلبد و با کمک های آنان در جنگ ها پیروز می شود. اما وقتی موقع پرداخت دستمزد سربازان بربر می شود، پادشاه کارتاژ که قادر به پرداختن حقوق آن ها نیست، از دادن مزد به آنان سر باز می زند. این اتفاق موجب به وجود آمدن اختلافات زیادی میان آن ها می شود و نبرد جدیدی را به وجود می آورد که این بار یک سر این جنگ خود بربرها هستند. حاکم کارتاژ که برای حل این مشکل دچار عجز فراوانی شده، تصمیم می گیرد برای حل و فصل ماجرا از دخترش کمک بگیرد. این جاست که پای “سالامبو” به داستان باز می شود و ماجرای اصلی کتاب را می سازد. “گوستاو فلوبر” یکی از بزرگ ترین نویسندگان فرانسوی است که روی نگارش و تاثیرگذار بودن نوشته هایش حساسیت زیادی دارد، به همین دلیل برای نوشتنِ تنها یک صفحه از کتاب هفته ها وقت صرف می کرده و از این رو آثار بسیار محدود اما ارزنده ای دارد. او در “سالامبو” یک جریان واقعی را در قالب داستان می گنجاند و با نثر بی تکلف و خاصی که دارد مخاطب را تا انتهای کتاب با خود همراه می سازد.

    کتابان

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 13
  • این کتاب گوستاو فلوبر از نظر سبک و سیاق با تمام کتاب های قبلی او متفاوت بود به طوری که تمام خوانندگان کتاب های او را شگفت زده کرد. یکی از کتابهای قبلی گوستاو فلوبر مادام بوآری بود که بسیار معروف است. کتاب مادام بوآری به سبک رئالیسم بوده است.
    آثار زیادی از کتاب؛ نقاشی؛ و سایر آثار هنری از این کتاب الهام گرفته اند.

    تهران ترجمه

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 13
  • کتاب سالامبو که توسط آقای احمد سمیعی گیلانی به زیبایی ترجمه شده است توسط گوستاو فلوبر که یک نویسنده ی فرانسوی است به حدود صد و پنجاه سال پیش به زبان فرانسه نوشته شده است. این یک رمان تاریخی است و داستان شاهزاده خانومی است که رنج بسیار برده است چرا که پدرش از او برای پرداخت دستمزد جنگجویان استفاده کرده است و او را در اختیار بربرهایی قرارداده است که در جنگ به شاه کمک کرده اند. 

    تهران ترجمه

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 13
  • کتاب سالامبو نوشته گوستاو فلوبر و ترجمه احمد سمیعی می باشد.این نوشته یک داستان که تاریخ پیشرفت و تمدن کارتاژ را مورد تحقیق قرار داده است . زیادتر قسمت تاریخی داستان بر پایه ی حقیقت و در پی بررسی های بسیار زیاد و پهناور فلوبر نگاشته شد. ولی بخش داستان به طور کامل بر پایه ی تصورات و هنر نگارنده نگاشته شده است.رمانی از جایی آغاز شده که مزدوران بربر که کارتاژ ها آنها را واسه ی جنگ انتخاب کرده بودند برای گرفتن دستمزد خویش به این شهر آمده اند. بزرگان و مجلس سیست در اول کار فکر می کنند که می توانند از زیر باز مقدار بسیار زیادی از نقدینگی و غلات که به این دزدان بدهکار می باشند شانه خالی نمایند. ولی اتفاقات به صورتی جلو می رود که این تقلب نمودن در کار را به نبردهای بزرگ می برد. در جهان حقیقی هم دقیقا همین گونه رخ داده است.سالامبو یکی از دختران بزرگترین فرمانده نظامی کارتاژ می باشد. در جشنی که در باغ پدری هامیلکار برکه او برای مزدوران برگزار شده است یکی از بربران عاشق او می شود و داستانی به طور تقریبی آغاز می شود.

    کاراکتاب

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 13
  • نوع نگارش واقع‌گرایانهٔ فلوبر، ادبیات بسیار غنی و تحلیل‌های روان‌شناختی عمیق او از جمله خصوصیات آثار وی می‌باشد که الهام‌بخش نویسندگانی چون موپسان، امیل زولا و آلفونس دوده بوده است. او خود تأثیرگرفته از سبک و موضوعات بالزاک، نویسندهٔ دیگر قرن نوزدهم می‌باشد؛ به طوری که دو رمان بسیار مشهور وی، مادام بواری و تربیت احساسات، به ترتیب از زن سی ساله و زنبق درهٔ بالزاک الهام می‌گیرند.

    سالامبو دختر پادشاه کارتاژ است. کارتاژ در جنگ از بربرها کمک می گیرد و به پیروزی هایی دست می یابد اما قادر به پرداختن مزد آن ها نیست و همین امر سبب ایجاد اختلاف بین آنها می شود . پادشاه کارتاژ در فکر استفاده از دختر خود در این نبرد است ....

    کتابناک

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 13
  • سالامبو : اثر گوستاور فلوبر. یک رمان که تاریخ تمدن کارتاژ را بررسی می کند. بیشتر بخش تاریخی داستان بر اساس واقعیت و در پی تحقیقات گسترده فلوبر نوشته شد. اما قسمت رمان کاملا بر اساس تصورات و هنر نویسنده به رشته تحریر در آمده است. داستان از جایی شروع می شود که مزدوران بربر که کارتاژ ها آنها را برای جنگ استخدام کرده اند، به طلب مزد خود به این شهر می آیند. بزرگان و مجلس سیست ابتدا تصور می کند که قادر هستند از زیر باز حجم زیادی از نقدینگی و غلات که به این مزدوران بدهکار شده اند، شانه خالی کنند. اما جریان به طوری پیش می رود که این تقلب، کار را به جنگ های بزرگ می کشاند. در دنیای واقع هم، درست به همین منوال اتفاق افتاده است. سالامبو، دختر بزرگترین فرمانده نظامی کارتاژ است. در بزمی که در باغ پدر او، هامیلکار برکه، برای مزدوران جنگی بر پا شده است، یکی از بربران به او دل می بندد و بار داستانی تقریبا همین است. توصیفات آنچنان فراوانند که گاهی از خط اصلی داستان خارج شده و انسان را به دنیایی دیگر می برند. برای توصیف الهه ها و خدایگان کارتاژی نهایت هنر به کار رفته است. گاهی بیشتر از دو صفحه به تشریح جایگاه الهه ها یا خانه هایی پرداخته شده است که در داستان نقش مهمی دارند.

    کتابناک 

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 13