• نویسنده‌ این کتاب رو با الهام از کتاب مشهور "قهرمان هزار چهره"ی جوزف کمبل و مراحل سیر قهرمان در اساطیر جهان، نوشته. اثری که به گفته‌ی خودش در ابتدا با مخالفت هایی مواجه شد اما بعدا به یک مرجع قابل اعتماد برای داستان نویسی تبدیل شد. 

    خواندن این کتاب رو به همه‌ی کسانی که به نویسندگی و یا کلا دنیای داستان و فیلم و سریال علاقه دارن توصیه میکنم.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 73
  • جوزف کمبل نویسنده‌ی این کتاب، یکی از شناخته شده ترین اسطوره شناسان قرن بیستم هست و با نگارش این کتاب، نقطه عطفی در این زمینه به وجود آورده. ضمنا در این کتاب الگوی کلی مشترک بین اساطیر فرهنگ های کاملا جدا از هم شرح داده شده که نقطه‌ی عطفی در اسطوره شناسی به شما میاد.

    در کل خوندن این کتاب برای من خیلی جالب و لذت بخش بود.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 108
  • این کتاب مجموعه ای از چند مقاله است که به بررسی عوامل تداوم هویت ایرانی بعد از ورود اسلام به ایران میپردازه. بر خلاف سرزمین های شام، مصر و مغرب که هویت پیشا اسلامی خودشون رو از دست دادن، ایران، ایرانی موند و زبان و فرهنگ خودش رو تا حد بسیار زیادی حفظ کرد.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 24
  • یه کتاب مختصر و البته مفید برای آشنایی با بعضی از اصول و الزامات ریخته گری آلومینیم

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 16
  • این کتاب ترجمۀ کامل کتاب متالورژی فیزیکی اونر هست که معمولا به عنوان منبع اصلی درس خواص فیزیکی 1 رشتۀ متالورژی استفاده میشه. علاوه بر این، فصول آخر کتاب اطلاعات بسیار مفیدی راجع به خواص فیزیکی چدنها و عملیات حرارتی داره که برای هر مهندس مواد یا افراد دیگه ای که در صنایع فلزی مشغول به کار هستن ضروریه.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 28
  • این کتاب به شکلی کارآمد و بدور از حواشی صرفا تئوریک، چیزی رو به شما یاد میده که کف کارخونه با اون مواجه میشید. این بهترین کتابی هست که راجع به تولید فولاد خونده ام.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 50
  • یک کتاب جامع و عالی برای آشنایی با عملیات آستمپرینگ؛ و البته دید خوبی نسبت به تغییرات صنعت قطعه سازی از آهنگری به ریخته گری فراهم میکنه.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 8
  • بدون اغراق بهترین کتاب راجع به عملیات حرارتی که هم در دوران تحصیل و هم بعد از اون منبع خیلی مفیدی هست.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 39
  • این کتاب به فهم عملیات حرارتی در عمل کمک خیلی زیادی میکنه. در اغلب کتابهایی که در دانشگاه تدریس میشه، بیشتر به آلیاژهای خیلی پیشرفته و اصطلاحا هایتک (که کاربرد صنعتی هم ندارن و فقط در پروژه های تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفته اند) میپردازن و از دنیای واقعی صنعت فاصله میگیرن؛ در حالی که هر کسی در هر جای دنیا که در رشتۀ متالورژی یا مکانیک تحصیل کرده باشه، به احتمال 99 درصد در صنایع هایتک استخدام نمیشه. در این کتاب علاوه بر آشنایی با تعداد خیلی زیادی از آلیاژهای صنعتی و سیستم نامگذاری آمریکایی و معادل های بین المللی هر آلیاژ، دید بسیار خوبی به عملیات حرارتی بدست میارید.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 17
  • در این کتاب کوچیک و جمع و جور، بدون پرداختن به حواشی، مسائل مربوط به سیستم های راهگاهی و تغذیه گذاری درچدنها مورد بررسی قرار میگیره؛ مطالبی که متأسفانه در سایر کتابهای ریخته گری موجود در ایران عملا نادیده گرفته یا به طور سرسری به اون پرداخته شده و در اغلب اونها فقط به جنبه های صرفا متالورژیکی ریخته گری پرداخته شده. این کتاب برای تکمیل دانش و توانایی فنی هر کسی که در زمینۀ ریخته گری فعالیت میکنه یا به اون علاقه داره میتونه مفید باشه.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 15
  • کتابی فوق العاده خوب و صد البته ضروری برای همۀ دانشجویان و مهندسان متالورژی.

    متاسفانه در کشور ما هیچکس بعد از فارغ التحصیلی در هر مقطعی از متالورژی، کوچکترین شناختی از انواع آلیاژها و کاربرد اونها نداره. در این کتاب شما با سیستم های نامگذاری آلیاژهای مختلف، انواع استانداردها، حوزۀ تحت پوشش هر استاندارد و خیلی مطالب مفید دیگه آشنا میشید که هیچوقت در دوران تحصیل به اون پرداخته نمیشه ولی درست بر عکس در تمام کارهای صنعتی مطلقاً ضروری هستن.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 27
  • کتابی فوق العاده جالب برای مخاطب عام (مثل خودم)

    البته عنوان دقیق ترش باید "اسطوره شناسی با مراجعه به آثار هنری" میبود. این کتاب از نقطۀ صفر پیدایش بشر (حتی قبل از اون، پیدایش نئاندرتال ها) موضوع اولین اسطوره ها رو بررسی کرده و از اونجایی که نویسنده اهل ترکیه است، به اساطیر یونانی هم به طور نسبتا عمیقی پرداخته.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 21
  • داستان با یه ایدۀ عالی شروع میشه: اگر اونقدر قدرت داشته باشید که در مورد مرگ و زندگی آدمها تصمیم بگیرید، تصمیم گیری شما بر چه مبنایی خواهد بود؟ این سوال کلیدی و چالش ها و کشمکش های ناشی از داشتن چنین قدرتی کلیت داستان رو تشکیل میده.
    جلد دوم با نام ابر تندر و جلد آخر مجموعه با نام پژواک به تازگی چاپ شده.
    یه نکته دیگه راجع به کتاب اینه که ترجمه واقعا روان و زیبا انجام شده، معادل سازی های فارسی به دقت و با ظرافت خیلی خوبی انجام شده و نثر زیبا هم خوندن کتاب رو لذت بخش تر میکنه.

    ‌ ‌ 0 ‌ ‌ ‌ ‌ 11