حدیقه سلطانی: احوال و آثار شاعران برجسته کرد و کردی‌سرایان کرماشان از عهد تیموری تا عهد حاضر: معاصر (ع - ی) (بانضمام فرهنگ لغات) (جلد 6)
ناشر: سها
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 8fa9.21008
سال چاپ: 1386
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 2000 نسخه
تعداد صفحات: 476
قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)
شابک 10 رقمی: 9646254365
شابک 13 رقمی: 9789646254367
کد کتاب در گیسوم: 11087395
توضیح کتاب:
(از مجموعۀ 6 جلدی)ششمین جلد از مجموعه‌ی "حدیقه‌ی سلطانی" به احوال و آثار شاعران برجسته‌ی کرد و کردی‌سرایان معاصر اختصاص دارد. در این کتاب که نام شاعران بر اساس حروف الفبا مرتب شده به شاعران معاصر کرد از حرف "ع" تا "ی" اشاره می‌شود. در این بررسی، سی و سه شاعر کرد به همراه نمونه‌هایی از آثار آن‌ها معرفی می‌شوند. در میان اشعار کتاب که بیش‌تر به زبان کردی است آثاری به سبک کلاسیک و نو مشاهده می‌شود. از جمله شاعران کردزبانی که در این جلد معرفی شده‌اند می‌توان از فریاد صحنه‌ای (شیری)، کریم سلطان اورامی، لیوه جوانرودی، محمدجعفر داریانی، مژگان کلهر، مهوش کلهر، نامدار کنگاوری، نوروز قادری، ناله کلهر، و مسعود قنبری نام برد. در کتاب هم‌چنین شاعران معاصر کردی‌سرا در آینه‌ی مطبوعات کرمانشاه اشاره می‌شود. نگاهی به احوال، آثار و نمونه‌هایی از اشعار مولف نیز پایان‌بخش مطالب کتاب است.
موجود شد خبرم کندرخواست تهیهافزودن تـصویرافزودن محـتواکــتاب رو دارمثبت برای فروشافزودن به کتابخانهاصلاح مشخصات
برچسب‌های کتاب حدیقه سلطانی: احوال و آثار شاعران برجسته کرد و کردی‌سرایان کرماشان از عهد تیموری تا عهد حاضر: معاصر (ع - ی) (بانضمام فرهنگ لغات) (جلد 6)
ادبیات
ادبیات محلی ایران
ادبیات کردی
شاعران ایرانی - کرمانشاه - سرگذشتنامه
شعر کردی
شعر کردی - مجموعه‌ها